Anbefalte innlegg

Hvordan får man løsnet drivakselen foran på en a6 4b?

Er det bare å løsne bolten som sitter i navet eller er det noe mer hokkus pokkus?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, du skrur ut bolten i midten, så vidt jeg husker, holder det. Det blir veldig enkelt om du løsner de øvre bærearmene, men de løsner ikke så enkelt alltid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det holder å løsne den bakre nedre, om akselen skal ut, eller ytre leddet skal skiftes.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

alt av bolter er løsnet untatt den til drivakselen da den sitter bom fast.

 

Skal bytte fjærbein, så eneste som sitter bom fast er drivakselbolten..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

alt av bolter er løsnet untatt den til drivakselen da den sitter bom fast.

 

Skal bytte fjærbein, så eneste som sitter bom fast er drivakselbolten..

 

Her nytter det ikke med vanlig skralle, eller muttertrekker;) Bruke latmann på minst 1meter når jeg løsner, og da må jeg ta i..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

alt av bolter er løsnet untatt den til drivakselen da den sitter bom fast.

 

Skal bytte fjærbein, så eneste som sitter bom fast er drivakselbolten..

 

Sett bilen på hjulet på bakken, og bruk latmannsarm. Denne bolten strammes veldig hardt, husker ikke hvor mye, men jeg husker at jeg slet med å stramme den selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sett bilen på hjulet på bakken, og bruk latmannsarm. Denne bolten strammes veldig hardt, husker ikke hvor mye, men jeg husker at jeg slet med å stramme den selv.

 

Er ikke så lett når fjærbeinet er knukket og kun den ene halvdelen står igjen.. noen mer tips?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrujern innimellom kalipperen og inni ventileringshullene i skiven. Da får du låst av skiven slik det bare er å bruke en latmannsarm på bolten til drivakselen. Mulig du må skru i ett par hjulbolter slik skiven ikke går rundt på navet også (Om skiven ikke er skrudd).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for alle tips! Får ta meg en tur ut imorgen å se om jeg får løsnet den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var drivaksel løs! Måtte bruke en del av trampolinen som forlenger :P

 

Men noen som vet hvordan jeg kan få løs denne sensoren? Har prøvd å slått på den fra innsiden, men funka ikke så godt det..

 

CIMG0801.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg endte med å ødelegge min.. :P Men det ser ut som du har prøvd rett, å spraye på rustløser og ta godt tak og "rikle" litt på den.. På A6'n min som sagt så gikk den til slutt i oppløsning, da var det ny på ebay for 80,- inkl frakt eller noe slikt tror jeg. Funker fortsatt og så helt lik ut som den originale som satt der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva sensor er det egentli? :P og hvis jeg klarer å ødelegge den som jeg helt sikker kommer til å gjøre.. hva heter den? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har skiftet slike på min idag , kjøpte to nye på carparts i Sandefjord for 249,- stykket . de sitter i en kobber hylse og skulle egentlig ikke sitte så hardt fast fikk jeg beskjed om . Brukte en visegrip tang og rikket den frem og tilbake intil jeg fikk turnet den helt rund og klarte deretter og skru frem og tilbake inntil den var ute :) , det var fører siden :)grunnen til at jeg brukte ei slik tang var for og kunne dra den ut samtidig som jeg rikket på den , men det er 19mm fast nøkkel som passer . På høyre side fikk jeg ut halve hylsen før den låste seg og løsnet ifra plastikken :( , satt og tenkte litt før jeg bare rev innmaten ut så jeg stod igjen med bare den rustfrie hylsa , tok så et tynt skrujern og slo inn fra sidene for og få hylsa til og slippe sidene , den kom ganske fort ut :) . Når du montrer de igjen er det bare og passe på at det er rent før man banker de forsiktig inn igjen , det er ikke nødvendig og bruke makt , bare banke med en liten plast klubbe ,eller annet egnet til den butter .

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glemte og skrive det ,men jeg har en 2000 mod a6 2.4 quatro avant som jeg har byttet alt i understellet på , og også byttet til to nye downpipes med flex og katalysatrorer i rusfritt bestilt ifra Kina :) med orginal audi delenummer , levert på døren for 550 usdollar :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke kobling oppi innerskjermen? Følg ledningen oppover å dra ut den gummiproppen?: )) Sånn er det på passat 3b hvertfall: ) Men kanskje her også?: )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha.. så denne sensoren skal jeg klare å vri rundt? for den sitter hvertfall BOMFAST hos meg :P Så egentli så er det bare å rikke den frem og tilbake til den løsner?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke kobling oppi innerskjermen? Følg ledningen oppover å dra ut den gummiproppen?: )) Sånn er det på passat 3b hvertfall: ) Men kanskje her også?: )

 

Har ikke sett så mye på hvor denne ledningen går, men den går igjennom fjærbeinet og videre opp i systemet en plass.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke sett så mye på hvor denne ledningen går, men den går igjennom fjærbeinet og videre opp i systemet en plass.

 

Gjør det: ) Trur det er kobling oppi der allså:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en kopling der ja, og regner jo med at den sensoren er montert på det andre fjærbenet du skal montere også..?

Koplingen sitter såvidt innom den gummigjennomføringa gjennom innerskjermen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en kopling der ja, og regner jo med at den sensoren er montert på det andre fjærbenet du skal montere også..?

Koplingen sitter såvidt innom den gummigjennomføringa gjennom innerskjermen.

 

Er ikke helt sikker i og med at jeg ikke har fått pakken min fra nordland enda :) Men krysser fingrene for at det sitter en sensor på ja! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha.. så denne sensoren skal jeg klare å vri rundt? for den sitter hvertfall BOMFAST hos meg :P Så egentli så er det bare å rikke den frem og tilbake til den løsner?

 

I teorien skal den bare trekkes ut ja, men veisalt og andre uhumskheter gjør at den setter seg dugelig godt fast. Skulle tro den var sveiset fast... Bytt ut hylsen som sensoren monteres med, og smør det hele sammen med kobberfett, så kanskje du får det fra hverandre neste gang!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.