Kan låsesylinderen tilpasses nøkkel?

Anbefalte innlegg

Mener jeg leste en gang at man kunne tilpasse låsesylindere til å passe til nøkkelen, stemmer dette?

 

Problemet er at det på bilen jeg kjøpte er forskjell på låsen i førerdøren og resten av bilen, dette hadde vært en fordel å få fikset om det i det hele tatt er mulig.

 

Så viss noen vet noe om dette, eller hvor man finner en "tutorial" på det så er det bare å skrike ut! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har pilla opp en låsesylinder og tilpasset låsetappene inni til å passe til en nøkkel. Det gikk helt fint, men sylinderen er litt mer "slarkete" enn orginalt.

Fremgangsmåten er ganske enkelt å åpne opp låsesylinderen, ta ut låsetappene for å se om de kan pusles sammen på en annen måte (flytt om litt på de, prøv med nøkkelen du skal bruke for å se om de stiller seg på linje). Så kan du bruke ei fil for å file ned det som evt er av ujevnheter.

Dette er dritarbeid for å si det mildt, og det tar lang tid og krever mye prøv og feil. I mitt tilfelle tilpasset jeg sylinderen såpass "akkurat" at den bare passet med den nøkkelen jeg jobba med. Reservenøkkelen som var litt mindre slitt gikk ikke rundt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, får kanskje prøve å fikle litt med det der, hadde vært greit å ha det på stell :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alternativt kan Møller fikse dette for deg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki, gjerne det greieste, peiling på hva noe slik koster?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki, gjerne det greieste, peiling på hva noe slik koster?

Mener de tar rundt 100 lappen for å kode opp en ny lås til deg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så jeg glemte å skriv modellen, det gjelder en 88-modell (35i?), "ny-type" passat, så alt er mekanisk, ikke elektronisk nøkkel......går ut fra det er elektroniske nøkler møller kan ordne, eller fikser de på disse også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk tilbud om å kode om låsen på min golf mk2, men valgte å kjøpe nye sylindere, så det går nok på din også!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres bra ut......:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvet ikke hvor i hordaland du bor, men roger på Bil&tele sa til meg at hvis jeg tok ut alle sylinderne og gav de til han sammen med en nøkkel kunne han tilpasse de på en arbeidstime. Det som virkelig er arbeid er nok å få sylinderne ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor holder han/de til? (bor litt utenfor Bergen selv)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg gjorde på en Caravelle T3 en gang var nesten som Kay forklarte det, men jeg hoppet over delen med å prøve å stokke om platene. Jeg tok min Dremel med en slipesten på og slipte ned alle platene på sylinderen når "min" nøkkel sto i, da fungerte låsen utmerket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.