205/40/17 dekk på 8". Federal?

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Skal kjøpe nye dekk, men klarer ikke å velge hvilke jeg skal ha. Felgene er bare 8" brede, og har hørt at Federal er ganske breie dekk ifht. mange andre leverandører. Stemmer dette? Hvilke bør jeg velge?

 

Lurte også litt på Nexen, er det noe bra? Prøvde å søke men fant få tråder ang. bredde på de ulike leverandørene.

 

 

ENDRET 13/6: Tror dere det går bra med 205/40/18 dekk på 8" felger? Vurderer da å kjøpe Federal dekk siden jeg har hørt at disse er ganske brede. (?)

 

Takk for alle svar.

 

//Even

 

Endret

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Federal er bredt og Nankang smalt. Nexen vet jeg ikke. Har selv kjørt på både Federal ss 595 og Nexen 2000. Ingenting å utsette på de så vidt jeg husker :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar, Ida! :)

 

Hvordan tror du Federal vil bli på 8" brede felger? Vil det se helt banalt ut? Er helt grønn på dette...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du virkelig tenkt å sette på billigdekk på en M3? : eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du virkelig tenkt å sette på billigdekk på en M3? : eek :

 

Ja, det har jeg. Jeg gidder ikke å bruke 5k+ på dekk når jeg har planer om å bytte felger etterhvert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må ikke glemme at Nankang er livsfarlige dekk som folk her på forumet heller hadde kasta seg utfor niagarafossen før de monterte de på bilen sin..

Jeg for min del liker å leve farlig, jeg monterte Nankang NSII på A6'n i dag, og er kjempefornøyd med de dekkene, igjen.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar, Ida! :)

 

Hvordan tror du Federal vil bli på 8" brede felger? Vil det se helt banalt ut? Er helt grønn på dette...

 

Jeg husker ikke verken hvilken bredde jeg hadde på felgene, eller dekkene. Men tror nok du bør kjøpe smalere enn hva du vanligvis ville gjort, om du kjøper Federal. For å si det sånn :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du virkelig tenkt å sette på billigdekk på en M3? : eek :

 

Ingen vits å kjøpe dyre dekk bare for at dem er det ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører på nankang i dimensjon 225 30 20, og må si meg storfornøyd med de ! lite støy og godt (nok) grep på bløtt føre : )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er mange utgaver av nankang. Jeg har federal ss595 foran på min og de er helt super til vanlig bruk, så no har jeg bestilt det rund baut til bmw`n og, får de hvordan det blir når jeg får de på, det er 225/45-17 på 8" felg og 255/40-17 på 10" felg.

På Audien har jeg 225 foran og 255 bak og, begge deler på 9" felg men bak er det nankang så jeg får ikke sammenlignet forskjellen.

 

Edit: lite støy og sporing er ikke ett tema. navnet klinger litt bedre enn linglong og :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen vits å kjøpe dyre dekk bare for at dem er det ;)

 

Med betegnelsen "billigdekk" så mente jeg drittdekk, altså dekk med ytelse langt under par. At det også alltid samsvarer med at de er billige er nok mer enn en tilfeldighet ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

navnet klinger litt bedre enn linglong og :)

 

Linglong ER dårlig :P Kamerat har det bak på en 240 v8 og de tåler jo sinnsykt med børning :P steinharde! men til gjengjeld så sitter de såpass godt på vått så motorbrems inn i rundkjøring etc er nok til at det går både sidelengs og bakover : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Endret tråden litt jeg, da jeg har et annet spørsmål...

 

Tror dere det går bra med 205/40/18 dekk på 8" felger? Vurderer da å kjøpe Federal dekk siden jeg har hørt at disse er ganske brede. (?)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.tyrestretch.com/8_205_40_R18/

Her har du ca slik det ser ut med dimmen du skal ha. ;)

 

Har hatt Federal SS595 sjøl på 9" brei felg med 205/40-16 og hadde ingen problemer med de dekka. Faktisk de jeg er mest fornøyd med. Støyet lite og hadde bra grep på våt vei. Skal kjøpe Federal igjen nå snart. Mulig de er breie men var også et kult dekkmønster i de husker jeg :) Kjør på!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjertelig takk, Kristian. Da blir det bestilling av dekk! Genial side du linket til også. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.