Skal batteriet kobles av ved arbeid med airbag-styreenhet? - Audi C4

Anbefalte innlegg

Hei.

jeg tenkte jeg sku skru ut den gamle styreenheten pga. at den som sitter der er vist deffekt. men etter det så må jeg sette inn en ny en.

det jeg da lurer på: burde jeg ikke koble av batteriet når jeg skal ut med den gamle og inn med en ny en? med tanke på sin egen sikkerhet. vet dette alltids skal gjøres når man driver med airbag osv.

Noen som vet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du bør nok koble vekk batteriet ja :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, takk for svar :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står i Haynes boka at man skal ta av minuspolen på batteriet og vente minst 2 minutter før arbeid på Airbag. Det er nok en grei regel å følge dette ved annet arbeid på den samme kretsen.

Ved arbeid på airbaggen på disse bilene er det også ulike prosedyrer vedr dette på biler før og etter juli 1995. På de tidlige modellene skal man i tillegg til minuspolen ta av plusskabelen som går inn på styreenheten ved arbeid på airbaggene.

Står også at man etter arbeid på airbag skal skru på tenningen fra utsiden av bilen med åpen førerdør;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forstår jeg gjorde det HELT feil da jeg var ute med Airbagene på A6`n min da :D:P

Men jeg lever enda da..... ;) Har tro på forsiktighet... hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok.. takk for svar alle sammen :) skal huske å gjøre det, for å være sikker.. bilen er egentlig 94 mod

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.