#1 Skrevet Juni 3, 2011 HEi, En kammerat av meg har en GOLF VR6, som har sluttet å gå.. GUtta her inne på Forumet har peiling og kan sikkert hjelpe!!!¨ Det startet med en Vinter uten mye penger og lite bensin på tanken gjennom hele vinteren, nå når våren kom frem var han ute å kjørte, akkurat hvert å fylt en god del bensin, på vei tilbake begynte den å fjuske og til slutt døde helt... Han fikk omsider bilen tilbake, og nå fungerer det slik etter å ha stått en stund mellom vær gang, den starter, og går 100 meter, og samme skjer , igjen.... er ikke dette typisk Bensinfilter som er tett, eller bensinpumpe som har sluttet å fungere ? noen tips og råd for å elimintere vekk noe,eventuelt finne ut hva det er ? - er det slik på Golf også at bensinpuma skal gå 3-4 sekunder på tenninga før start ? Takker på forhånd for svar, tips og triks ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 3, 2011 Bare for å ha sagt det. Prøvd med kondensfjerner ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 3, 2011 HEi, En kammerat av meg har en GOLF VR6, som har sluttet å gå.. GUtta her inne på Forumet har peiling og kan sikkert hjelpe!!!¨ Det startet med en Vinter uten mye penger og lite bensin på tanken gjennom hele vinteren, nå når våren kom frem var han ute å kjørte, akkurat hvert å fylt en god del bensin, på vei tilbake begynte den å fjuske og til slutt døde helt... Han fikk omsider bilen tilbake, og nå fungerer det slik etter å ha stått en stund mellom vær gang, den starter, og går 100 meter, og samme skjer , igjen.... er ikke dette typisk Bensinfilter som er tett, eller bensinpumpe som har sluttet å fungere ? noen tips og råd for å elimintere vekk noe,eventuelt finne ut hva det er ? - er det slik på Golf også at bensinpuma skal gå 3-4 sekunder på tenninga før start ? Takker på forhånd for svar, tips og triks ! Høres ut som bensinpumpe, men hvis han er heldig er det bare filteret. Man kan såvidt høre pumpa starte når man slår på tenninga, ja. Prøv filteret først, og hjelper ikke det, er det en fare for at det kan være pumpa. Mvh Hans Olav 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 3, 2011 Bare for å ha sagt det.Prøvd med kondensfjerner ? Hehe, Nei... har faktisk ikke prøvd kondensfjerner, nytt filter er kjøpt og en kanne kondensfjerner er jo ikke noe big deal, planene var å prøve det først, og håpe ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 3, 2011 Høres ut som bensinpumpe, men hvis han er heldig er det bare filteret. Man kan såvidt høre pumpa starte når man slår på tenninga, ja. Prøv filteret først, og hjelper ikke det, er det en fare for at det kan være pumpa. Mvh Hans Olav okei, takker for svar! jeg hører ikke noe som surrer og går når jeg ligger under bilen bak ved tanken, har hatt en Audi coupè tidligere, der hørte man det veldig tydelig når man vrei på tenninga, så tenke på om det skal være likt her som det var på den Vis, som jeg er veldig redd for, pumpa har gått, hvor mye plunder er det å bytte den ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 3, 2011 Bytte pumpa er enkelt. ta av slanger og kontakt,vri av den store plastmutteren.løft ut pumpa sett i ny,skru på plastmutter slanger og kontakt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 3, 2011 Dere kan kjøre innom meg Tommy hvis dere trenger å lese feilkoder.. Jeg var jo vr6 nå, vi kunne prøvd å bytte over pumpe reléet for eksempel 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 3, 2011 har hatt en Audi coupè tidligere, der hørte man det veldig tydelig når man vrei på tenninga, så tenke på om det skal være likt her som det var på den Audien har ekstern bensinpumpe, Golfen har intern i tanken, dermed høres ikke pumpen så godt på utsiden av bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 3, 2011 okei, takker for svar! jeg hører ikke noe som surrer og går når jeg ligger under bilen bak ved tanken, har hatt en Audi coupè tidligere, der hørte man det veldig tydelig når man vrei på tenninga, så tenke på om det skal være likt her som det var på den Vis, som jeg er veldig redd for, pumpa har gått, hvor mye plunder er det å bytte den ? På den VR6n jeg hadde kunne man sitte i forsete å høre at pumpa dro i veien. Prøv å slå litt hardt i tanken, bare for å høre om den starter. Men det er kurrant å skifte pumpa. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 3, 2011 Bytte pumpa er enkelt. ta av slanger og kontakt,vri av den store plastmutteren.løft ut pumpa sett i ny,skru på plastmutter slanger og kontakt. KONGE ! hvordan kommer man til pumpa ? - og eventuelt det releet som blir nevnt her, er det muligheter for å kople utenom dette så man ser om pumpa er gåen eller releet ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 3, 2011 Dere kan kjøre innom meg Tommy hvis dere trenger å lese feilkoder..Jeg var jo vr6 nå, vi kunne prøvd å bytte over pumpe reléet for eksempel Halla Jan erik !!! - er i bergen for tiden, så det blir litt vansklig, ellers takk Kirkenaj ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 3, 2011 På den VR6n jeg hadde kunne man sitte i forsete å høre at pumpa dro i veien. Prøv å slå litt hardt i tanken, bare for å høre om den starter. Men det er kurrant å skifte pumpa. Hmmm, det lover ikke godt om man skal høre det så tydelig som du sier... har prøvd med håndmakt og slå i tanken under ifra uten noe forandring... hmmm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 3, 2011 Hmmm, det lover ikke godt om man skal høre det så tydelig som du sier... har prøvd med håndmakt og slå i tanken under ifra uten noe forandring... hmmm Da er det nok en fare for at det er bensinpumpa ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 4, 2011 Tusen takk for alle svar ! - skal prøve å utbedre i løpet av neste uke, så får vi se hva som var galt ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 14, 2011 Feilen var Bensinpumpa, ny er montert samt nytt filter og bilen går som en klokke, Takker for alle svar og tips ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...