#1 Skrevet Juni 3, 2011 Hei. for en stund tilbake så kjøpte jeg den billigkabelen av ross-teck eller hva det nå heter.. har aldri fått det til å fungere, uansett hva jeg gjør! prøvde nå igjen idag, men fungerer like dårlig fortsatt... har lastet ned den nyeste versjonen både VCDS-lite og VCDS-beta 11.3 får samme feilmelding hele tiden og den består av: interface not found! Noen som har tips eller forslag til hva jeg kan gjøre? prøvde med en anen pc også.. men samme problemet der.. interface er jo at man ikke får kontakt med bilen regner jeg med? prøvd å kontakte selger men det er jo bare å se langt etter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 3, 2011 Gå inn i enhetsbehandlingen. Vista/win7, skriv enhetsbehandling i startmenyen. Finn porter, finn kabelen der. Er den ikke mellom 1 og 4 så må du endre det. (høyreklikk, egenskaper, portinnstillinger, avansert, velg port nederst der, 1-4. ). Så går du inn i vcds lite, options, velg porten (1-4) og klikk på test. Sånn måtte jeg gjøre det iallefall, kjapt og gæli forklart før jeg hopper i seng. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 3, 2011 ja jeg har port 3 og fikk ok på det, når jeg kjørte testen. Men interface får jeg not found. det jeg sliter med edit: jeg har win7 64bit 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 3, 2011 desverre så må du ha 32bits windows har samme problemet, kan løses med en viretuell xp/windows 7 32bits.. Men laptopen min har litt for lite ram til det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 4, 2011 Jeg har kjørt det på to maskiner med 64-bit, så den går jeg ikke med på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 4, 2011 ja ganske sikker på at den tar 64bit.. så lenge det blir ok på connection.. interface har ingenting med pcen å gjøre ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 4, 2011 Et dumt spørsmål. Har du på tenninga? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 4, 2011 (endret) Jeg har Win 64 bit. Virker d! Hvis du får ok på kabel test /port test i Vag-com, Forsøk en annen Vag-bil. -Bare for å få klarhet i om den kan kommunisere... Har hatt problem med touran med min kabel. Ikke faen å få kontakt med touranen til naboen.. Leste noe om at man kan oppleve å ikke få kontakt med touran dersom feil, kortslutning i ABS-enhet.. Veit ikke om dette stemmer, høres litt rart ut spør du meg... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 4, 2011 Jeg har Win 64 bit. Virker d! Hvis du får ok på kabel test /port test i Vag-com, Forsøk en annen Vag-bil.-Bare for å få klarhet i om den kan kommunisere... Har hatt problem med touran med min kabel. Ikke faen å få kontakt med touranen til naboen.. Leste noe om at man kan oppleve å ikke få kontakt med touran dersom feil, kortslutning i ABS-enhet.. Veit ikke om dette stemmer, høres litt rart ut spør du meg... kansje pga kabel ikke støtter canbus ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 4, 2011 Jeg har kjørt det på to maskiner med 64-bit, så den går jeg ikke med på. Du har helt rett, leste feil, 409.11 funker kun på 32-bits mens VCDS lite funker på 64bit, lastet den ned å alt funker ok Ta og sjekk driveren fra serial -> usb interfacet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 4, 2011 kansje pga kabel ikke støtter canbus ? Mulig d? Men Driver rett som det er å sletter feilkoder på en octavia som er nyere... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 4, 2011 Oktavian kom ikkje med canbus før 07-08 meiner eg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 5, 2011 Har så klart på tenninga! men har hatt bilen inne på diagnose før så kan ikke være der feilen ligger.. for meg virker det som det er noe feil med kabelen. Har vcds lite, men fungerer uansett like dårlig Greia er at jeg får ok på kabeltest, men interface får jeg kun "not found" Rare greier.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 5, 2011 sjekke driveren fra serial ->usb interfacet.. hva vil det si Trond kristensen ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 5, 2011 sjekke driveren fra serial ->usb interfacet.. hva vil det si Trond kristensen ? Disse USB kablene er egentlig en serialkabel med USB kontakt på, så den trenger en driver som kan "oversette" hiddenene... Du ser vell at når du plugger den i at windows 7 leter etter en "usb -> serial" driver? Prøvde nå kabelen min med VCDS lite og det funket veldig dårlig Finner porten og interfacet, men finner ikke controllerene http://bildr.no/view/898494 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juni 5, 2011 Okei ja! men når jeg plugget den i sist gang, fant den faktisk driveren til usb kabelen, fordi lå ved en veiviser til den usb kablen når jeg lastet ned den siste versjonen av vcds.. Bare utrolig kjedelig at det ikke fungerer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juni 5, 2011 Får bite i det sure eple å prøve med xp 32-bit bare for og ha det prøvd! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juni 5, 2011 Installerte XP, og da funket både versjon 409.11 og VCDS-lite... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juni 5, 2011 Hmm, prøvd å kjøre vcds lite i kompabilitetsmodus for xp? (i win7'en) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juni 5, 2011 nei ossen gjør jeg det eventuelt? ja jeg gir ikke opp, har en pc til med windows vista 32bit.. men får vel samme problemet der kanskje? prøvde en stund tilbake med windows xp men fungerte ikke da heller.. men værdt å prøve en tur til så klart. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Juni 5, 2011 Høyreklikk på ikonet, velg egenskaper - kompabilitet, også velg du XP 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Juni 6, 2011 Takk for svar.. da skal jeg prøve litt mere i morgen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...