Anbefalte innlegg

Bilen er en Audi A6 95 mod sedan, 2.0l bensin med automat.

Av og til begynner bilen å fuske innen et par minutter fra jeg starter den. Det som skjer er at det virker tilfeldig når jeg tråkker på gassen om det gir effekt eller ikke, og på tomgang går den til tider veldig tungt. Med gassen i bånn kan altså turtallet spike, som om det er tilfeldig om det tenner som det skal i alle sylinderne eller ikke. Dette skjer altså alltid i løpet av maks 2-3 minutter. Hvis jeg har kjørt et stykke, skjer det ingenting selv om jeg kjører flere timer. Og dette går alltid over når jeg restarter motoren.

Det samme gjelder diverse elektronikk som blinklys og den piperen som sier ifra om radioen eller kjørelyset er på når jeg åpner døra. Det hender det streiker, men det hjelper altså å starte bilen på nytt.

Jeg vet ikke om problemet er relatert, men også, noen ganger stopper motoren like etter at jeg starter den, og når det skjer, bruker startmotoren kanskje et sekund eller to ekstra på å få den igang igjen. Dette har større sjanse for å skje hvis jeg vrir om tenninga litt fort.

Håper symptomene er ihvertfall greit nok forklart. Noen som veit hva jeg kan se etter eller hvilke deler som evt. må byttes for å ordne dette? Bilen har vært sånn siden jeg kjøpte den for i overkant av to måneder siden. Hjelp mottas med takk. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det med rar motorgange kan komme av dårlige loddinger i releét til motorstyringa. Dette står bak sparkepanelet på passasjersiden. Dette løste mange problemer på min gamlebil :)

På de andre elektronikkfeilene kan det være greit å sjekke at mutteren på jordingspunktet bak sparkepanelet på førersiden er festet skikkelig. Der ligger også en strømskinne som kan være lurt å kontrollere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Releét til motorstyringa, er det en av disse?

http://bildr.no/view/897667 (fanden så stort det bildet ble)

Hvordan sjekker jeg evt. om den er defekt, ta den ut og bruke multimeter?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener å huske det er det som er merket 30. Du kan bare vippe av plastlokket på det så ser du fort om loddingene er dårlige. På mitt var det tydelige sprekker i tinnet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okay, takk for svar. tar en titt i morgen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.