Fjerne åpnebaklukeknappen på bakluka...

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har tenkt å fjerne knappen, eller i alle fall gjøre knappen ubrukelig, på bakluka på Golfen min... Er det noen her som vet om det går å få en sånn sort list som står der i dag (med knapp) som ikke har noe knapp? Eller kan dette bli et "røsk-av-og-spakle-lakke-prosjekt" ?

 

Jeg er ikke sikker på om jeg vil lage slett bakluke enda, for da har jeg ikke noe plass til skiltet. Så det beste er i grunnen å ha brønnen der videre.

 

Noen lure forslag? Gjerne med bilder av noe som andre har bygd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Jeg har tenkt å fjerne knappen, eller i alle fall gjøre knappen ubrukelig, på bakluka på Golfen min... Er det noen her som vet om det går å få en sånn sort list som står der i dag (med knapp) som ikke har noe knapp? Eller kan dette bli et "røsk-av-og-spakle-lakke-prosjekt" ?

 

Jeg er ikke sikker på om jeg vil lage slett bakluke enda, for da har jeg ikke noe plass til skiltet. Så det beste er i grunnen å ha brønnen der videre.

 

Noen lure forslag? Gjerne med bilder av noe som andre har bygd.

 

Har planer om å gjøre det samme på min 3'er. Har kjøpt inn slik elektronisk åpner som skal monterens snart.

 

Tror ikke det finnes ferdig slik list, så det må nok limes og sparkles.

 

Har ikke sett så nøye på den knappen, men har en mistanke om at det blir et stort hull om den fjærnes. Må eventuelt sveise eller bruke stållim da...

Ka du tru?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror jeg må på mekkonomen og kjøpe en bøtte med Sparkel.. Jeg titta litt på lista i dag, og jeg tror at hvis jeg bruker litt sparkel (epoxy?) + lager en plastform, så kan det bli fint. Jeg regner med at jeg kan spraylakkere det matt sort etterpå, og da bør det ikke bli store fargeforskjellen.

 

Hvor kjøpte den elektroniske åpneren, hva heter den og hva koster den?

 

Dette skal gjøres i Påska... man kan jo åpne jæ#¤a luka med en 50 øring!!!!!! FFS!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finest med clean da. Så fester du skiltet på fangeren...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror jeg må på mekkonomen og kjøpe en bøtte med Sparkel.. Jeg titta litt på lista i dag, og jeg tror at hvis jeg bruker litt sparkel (epoxy?) + lager en plastform, så kan det bli fint. Jeg regner med at jeg kan spraylakkere det matt sort etterpå, og da bør det ikke bli store fargeforskjellen.

 

Hvor kjøpte den elektroniske åpneren, hva heter den og hva koster den?

 

Dette skal gjøres i Påska... man kan jo åpne jæ#¤a luka med en 50 øring!!!!!! FFS!

 

 

Jeg kjøpte den på bilxtra koster vel ca. 260 ordinært, men tror ikke jeg betalte mer enn ca. 180

Det er en liten gulaktig eske med bilde av en golf3 om ikke jeg husker helt feil.

Alt er vel mer eller mindre med i dette sette.

Heter vel "elektronik trunk reliser"

 

Jeg har bare tenkt å kappe endene rene og lime sammen endene etter på. Så forsterke liste på baksiden med noe rart. Så sparkle ujevnheter.

 

Lakk den nå i bilens farge:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Elektrisk åpner finnes på Biltema og BilXtra, hvis du ser på Kekos Golf så ser du hvordan de er montert, hvis du ikke har sett på den allerede.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Elektrisk åpner finnes på Biltema og BilXtra, hvis du ser på Kekos Golf så ser du hvordan de er montert, hvis du ikke har sett på den allerede.

 

 

har titta :D har sikkla :D

 

Nå har jeg fått forsterker baki der igjen... så jeg har koblet ut baklukepåneren. Det er stress å åpne luka nå (selv innenfra) men det er bedre det, enn å ha et lokk som ikke holder folk ute.

 

Blir en tur til Per Hagen i morra. Dette skal i orden i Påska. Sammen med litt annet :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stakk en tur til Per Hagen (for lokalkjente) og de hadde selvfølgelig ikke sånn "trunk releaser" som jeg ville ha. Kastet meg selv og lillebror i golfen og kjørte til biltema (andre siden av byen....) og heller ikke der hadde de det. Ringte vår emminente lokallagsleder og han kunne informere om at de sansyneligvis hadde i Arendal. Telefonnummer og åpningstider klarte han også å hoste opp. 55 min og 70 KM senere var jeg i Arendal hvor jeg ble møtt av en alltid hyggelig Per Lindgren :D

 

Etter 10 min på Bilextra var jeg 260 spenn fattigere og en "electronic trunk releaser" rikere :D

 

5 min senere hadde jeg shoppa en boks med lakk også. Nå skal jeg se hvor bra jeg klarer å gjøre bakluka. Regner med at dette blir mitt offisielle påskeprosjekt.

 

Godt det kom noe godt ut av dette med tyveriet i Golfen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Venter spent nå Tommy, ikke lenge til neste LL-treff vet du : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Japp.

Da kommer jeg med knapp for bakluka og kansje en lakka list :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Japp.

Da kommer jeg med knapp for bakluka og kansje en lakka list :D

 

 

Knapp montert!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det finnes nok ikke noe list som fjerner knappen tror jeg..

Jeg bygget om lista på min golf for noen å siden.. og da ble denne lagd i metall og slett med bakluka syntes dette ble meget bra og ikke hadde jeg sans for helt clean bakluke for syntes at det liksom litt stort felt..

litt dårlig bilde men.

golfen 5.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det aller grommeste er å gjøre slik Frode (bildet ovenfor) gjorde i sin tid. For de som vil ha litt mindre arbeid finnes det ferdige lister i glassfiber f.eks. her: http://www.in-tuning.de

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.