#1 Skrevet Juni 3, 2011 Var på verkstedet og byttet regreim og vannpumpe på min 98 audi a4 1.8TSQ i kveld og når jeg kjørte hjem la jeg merke til at aircondition ikke blåste, etter litt feilsøking fant jeg ut at kupevifta ikke blåste i det hele tatt. Jeg synes det virker rart om dette kan ha noen sammenheng med bytte av regreim, mistenker at dette bare er tilfeldig. Eller? Hva kan være galt? Rele? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 4, 2011 Var på verkstedet og byttet regreim og vannpumpe på min 98 audi a4 1.8TSQ i kveld og når jeg kjørte hjem la jeg merke til at aircondition ikke blåste, etter litt feilsøking fant jeg ut at kupevifta ikke blåste i det hele tatt. Jeg synes det virker rart om dette kan ha noen sammenheng med bytte av regreim, mistenker at dette bare er tilfeldig. Eller? Hva kan være galt? Rele? Bare lufter en ting som skjedde meg etter regreim skifte på min 1.8T startet bilen etter at jeg hadde betalt og hentet bilen på møller bil trondheim, men cupevifta ville ikke starte. etter feilsøking så sjekket jeg og fant ut at jeg hadde spenning inn til cupevifta. men ikke over styre/hastighets koblingene så jeg startet og feilsøke over sikringspanelet for og finne ut om jeg hadde en kortsluttning eller lignende. etter noen timer fant jeg ut at Møller bil har tatt ut sikringen min for en eller anne grunn? og dette kjørte jeg med i over 5 uker på vinteren. så for å ta bort dugg osv så brukte jeg en klut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 4, 2011 Har undersøkt litt mer og det virker som sikringen går når viftene går på maks, mistenker tett pollenfilter eller lignende, dette vil vel overanstrenge viftene. Skal sjekke litt mer i kveld. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 5, 2011 Har undersøkt litt mer og det virker som sikringen går når viftene går på maks, mistenker tett pollenfilter eller lignende, dette vil vel overanstrenge viftene. Skal sjekke litt mer i kveld. det kan også være en årsak håper du finner ut problemet ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 5, 2011 Har funnet feilen, viser seg at det er en kabel med grønn kontakt som sitter på AC pumpa, denne hang løst og hadde gått borti et reimhjul, hvor isolasjonen var slitt vekk. Tapet kabelen og hang den opp riktig. Nå funker kupevifta fint igjen og sikringen ryker ikke lenger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 5, 2011 Var på verksted en tur i går og fant ut av hva som var galt. Den grønneoverledningen hadde _lite_ isolasjon igjen etter å vart bortpå svinghjulet. Tapet den og la den på plass, byttet sikring og vips funkerte det igjen Skal nevnes at dette aldri hadde vært oppdaget om vaieren til panserlåsen ikke hadde løsnet etter skifte av vannpumpe og regreim. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...