#1 Skrevet Juni 4, 2011 Har skjedd noe snedig, ved demontering har en del av den ytterste kransen på drivakslingen blitt med låseringen, se første bilde nedenfor. Det ser jo ut til at det fortsatt er igjen en del gods som holder igjen fjæra, men er det nok? Dyrt med ny aksling også... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 4, 2011 Tror jeg hadde prøvd å fått tak i en fra et hoggeri, så er man sikker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 4, 2011 Tror det vil gå fint jeg.. Bare få frisket opp splins'a ytter der så ikke leddet fucker seg fast når du skal banke det på tviler på at leddet stikker noen vei:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 4, 2011 går greit å bruke den der, bare fil over enden der så du ikke skader knuten du setter dette inni. Ser jo ut som sporet til låseringen er ganske helt så den vil ikke gå ut på noe måte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 4, 2011 En annen ting er jo at når drivknuten var montert, tok den borti akslingen, vises godt på de to andre bildene. Finnes det flere typer drivknuter? Denne passet jo både på nav og aksling? Likevel tok den borti ved full sving. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 4, 2011 Når noe tar borti så er det tydelig at det er feil aksling eller feil drivknute som er montert. Finnes en drøss av ulike drivknuter, så sannsynligheten er stor for at det finnes noen med riktige splines og diameter men hvor andre forhold er feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 4, 2011 Du glemte ikke å montere med den distanseskiva som er litt konisk da? så leddet kommer alt for langt inn? Skal 1stk skive først, deretter denne koniske "distansegreia" og deretter skal leddet bankes på Kan hende du har dratt av den gamle mansjetten så denne har fulgt med i søpla eller noe;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 5, 2011 Neida, alt var montert, og knuten var der den skulle. Må være feil type jeg har fått. Skal bli spennende å se hva de sier på NBS, der jeg kjøpte den. Det som var litt snedig, var at det var preget inn et delenr. som lignet mistenkelig på VAG på knuten; 4D0 498 099 AZ101. Men har ikke tilgang på etka nå, så finner ikke ut så mye av det, desverre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...