Passat B6: Ytre dørhåndtak funker ikke..

Anbefalte innlegg

Hei,

Uten at jeg var klar over det, holdt en av ungene ute håndtaket på en av bakdørene mens jeg låste opp med fjernkontrollen. Dermed kan ikke den døren nå åpnes utenfra, men innenfra funker den fremdeles. Jeg har tidligere hatt et lignende fenomen som har kommet og gått på førerdøren. Søker en på internett er ikke dette et ukjent problem. Først må jeg jo si at det er utrolig at VW konstruerer et system som ikke takler at noen holder ute et håndtak mens en bruker sentrallåsen!

Uansett, jeg løftet nedre ytre vinduslist på den aktuelle døren, og ser der tydelig den slakke bukta på låsewiren som ikke dras inn i strømpen sin som den skal. Wiren er belagt med brun plast, se bilde her:

http://kuntigi.net/k-files/download/B6Wire.jpg

Denne brune wiren skal egentlig være helt stram og rett (returfjær på låsemekasnisken skal holde den stram).

Er det noen andre her som har vært borti dette? Er det egentlig wirefestet i den andre enden (på selve låsen) som hopper ut av? Det passer i så fall dårlig med problemet mitt med førerdøren der problemet kommer og går. Kan være ok i ukesvis for så å ikke funke i en lang periode.

Flott hvis jeg kan få noen innspill her. Det å demontere døren med innerplate for å komme til systemet virker til å være et helt prosjekt... Andre måter enn å smelle døren hardt igjen 40 ganger som det foreslås på nettet :-)

Takk for tips, er ny her... :-)

hilsen Tor

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gammel post men jeg svarer på den i alle fall.. Er tydeligvis et vanlig problem dette. Har hørt om flere passater og golf 5'er med samme problemet.. inkl min. Jeg har en annen post angående dette på min.. bare at hos meg så gjaldt det bakdøra i den posten og at barnesikring stod på... kosta meg 4500.- å fikse det da jeg ikke fikk opp døra... der var det forus bilskade i stavanger som fikk ordne det da en jeg snakka med som hadde samme problemet fikk beskjed av møller at de ville SKJÆRE utvendig på døra med vinkelsliper mer eller mindre for å få åpna døra.. men nok om det.. Har fått samme problemet på framdøra mi nå.

Det er ei plate med en liten tapp som vaieren går i som den lille tappen er gåen på.. .du må ut med plata bak håndtaket der å kjøpe ny del. Denne fåes på Møller som originaldel for en rundt 400.- mener jeg. Skift den så er ting på G igjen.. Men nå har 2 av mine dører røket på denne måten på en mnd.

Skal skifte min i romjula på framdøra tror jeg så skal se om jeg får laget en DYI på det.

En ting jeg bare må anbefale.. har du passat eller golf 5 så prøv å IKKE bruke barnesikring bak om du ikke absolutt må.

Jeg klarte ikke å få åpna døra selv så var nødt å levere den inn..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har samme problem på en bakdør på en -06 Passat. Reperasjonen stoppet opp da jeg ikke greide å fjerne vinduet fra platen for å få den ut. Noen som aner hvordan vinduet løsnes?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.