#1 Skrevet Juni 4, 2011 (endret) Hei Fra venstre forhjul er det en liten skrape/subbelyd fra abs ring. Sikkert abs ring mot sensor.. Den er der nesten hele tia, men forsvinner når jeg svinger. Det som er så rart, er at hjullagrene er helt nye. Er det så mye slingring i et nytt hjullager? takker for alle svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 4, 2011 Stramt nok/slark? Har bytta hjullager på min 3 ganger på 10 000km (samme side foran), skrudd til med moment men alikevell løsner det igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 4, 2011 aha kanskje jeg må etterstramme drivaksel? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 4, 2011 Men når man strammer drivaksel.. Er ikke anleggsflaten mot drivaksel indre del av hjullageret? Trodde ikke det ville påvirke sidekreftene på selve hjullageret? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 5, 2011 Men når man strammer drivaksel..Er ikke anleggsflaten mot drivaksel indre del av hjullageret? Trodde ikke det ville påvirke sidekreftene på selve hjullageret? Du strammer drivakselen/knuten mot navet, når du strammer den 30mm mutteren i senteret på navet. Det er 2 stk innvendige lagerbaner på lageret, når det ikkje er stramt nok er det glipe mellom disse. Kjører du med slark blir lageret fort "oppspist". 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 5, 2011 Du strammer drivakselen/knuten mot navet, når du strammer den 30mm mutteren i senteret på navet.Det er 2 stk innvendige lagerbaner på lageret, når det ikkje er stramt nok er det glipe mellom disse. Kjører du med slark blir lageret fort "oppspist". takk for svar da skal jeg få strammet den igjen, må få handlet med en ordentlig 12kant først Men har du dårlig erfaring å etterstramme med moment? eller bare kjører du på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 5, 2011 takk for svar da skal jeg få strammet den igjen, må få handlet med en ordentlig 12kant først Men har du dårlig erfaring å etterstramme med moment? eller bare kjører du på? Er nok best og bytte mutteren når du skifter lager, som det står i boka. Ellers så kan det løsne fordi nylonringen i mutteren blir slitt. Dro skikkelig til sist, kjørte 120 mil tur-retur Våler = ingen slark:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 5, 2011 Er nok best og bytte mutteren når du skifter lager, som det står i boka.Ellers så kan det løsne fordi nylonringen i mutteren blir slitt. Dro skikkelig til sist, kjørte 120 mil tur-retur Våler = ingen slark:) Okei Jeg fikk med ny mutter og seegerring sammen med lageret Og jeg tror ikke det var nylonring på den muttern jeg fikk, den var vel sånn "urund" type 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 6, 2011 Måtte etterstramme muttern på navet mye!! så det var ikke langt unna at den var løs Strammet nå godt til uten moment Bare jeg ikke har ødelagt lageret nå abs lyden er der fortsatt, skal ha av hjulet i løpet av uka og sjekke sensor 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 7, 2011 ABS ringen var løs hos meg, slik at den gikk fritt og slo borti hjul og ABS sensor og lagde et jævlig spetakkel. Det var skruene som holder ringen som hadde blitt gjenget av. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=209794 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 10, 2011 Mulig funnet "feilen" tror lyden kommer fra de nye ebc turbo grove skivene mine dem er jo slissa og delvis borra dem kommer spessiellt den ene calippern som er ligger godt innat 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...