Anbefalte innlegg

Hei

 

Fra venstre forhjul er det en liten skrape/subbelyd fra abs ring.

Sikkert abs ring mot sensor..

Den er der nesten hele tia, men forsvinner når jeg svinger.

 

Det som er så rart, er at hjullagrene er helt nye.

Er det så mye slingring i et nytt hjullager?

 

takker for alle svar :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stramt nok/slark?

Har bytta hjullager på min 3 ganger på 10 000km (samme side foran), skrudd til med moment men alikevell løsner det igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

aha : eek :

kanskje jeg må etterstramme drivaksel?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men når man strammer drivaksel..

Er ikke anleggsflaten mot drivaksel indre del av hjullageret?

Trodde ikke det ville påvirke sidekreftene på selve hjullageret?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men når man strammer drivaksel..

Er ikke anleggsflaten mot drivaksel indre del av hjullageret?

Trodde ikke det ville påvirke sidekreftene på selve hjullageret?

 

 

Du strammer drivakselen/knuten mot navet, når du strammer den 30mm mutteren i senteret på navet.

Det er 2 stk innvendige lagerbaner på lageret, når det ikkje er stramt nok er det glipe mellom disse.

Kjører du med slark blir lageret fort "oppspist".

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du strammer drivakselen/knuten mot navet, når du strammer den 30mm mutteren i senteret på navet.

Det er 2 stk innvendige lagerbaner på lageret, når det ikkje er stramt nok er det glipe mellom disse.

Kjører du med slark blir lageret fort "oppspist".

 

takk for svar :)

da skal jeg få strammet den igjen, må få handlet med en ordentlig 12kant først

Men har du dårlig erfaring å etterstramme med moment? eller bare kjører du på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for svar :)

da skal jeg få strammet den igjen, må få handlet med en ordentlig 12kant først

Men har du dårlig erfaring å etterstramme med moment? eller bare kjører du på?

 

Er nok best og bytte mutteren når du skifter lager, som det står i boka.

Ellers så kan det løsne fordi nylonringen i mutteren blir slitt.

Dro skikkelig til sist, kjørte 120 mil tur-retur Våler = ingen slark:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok best og bytte mutteren når du skifter lager, som det står i boka.

Ellers så kan det løsne fordi nylonringen i mutteren blir slitt.

Dro skikkelig til sist, kjørte 120 mil tur-retur Våler = ingen slark:)

 

Okei :)

Jeg fikk med ny mutter og seegerring sammen med lageret

Og jeg tror ikke det var nylonring på den muttern jeg fikk, den var vel sånn "urund" type

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Måtte etterstramme muttern på navet mye!! så det var ikke langt unna at den var løs : eek :

Strammet nå godt til uten moment

Bare jeg ikke har ødelagt lageret nå :P

 

abs lyden er der fortsatt, skal ha av hjulet i løpet av uka og sjekke sensor

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig funnet "feilen" tror lyden kommer fra de nye ebc turbo grove skivene mine :P dem er jo slissa og delvis borra

dem kommer spessiellt den ene calippern som er ligger godt innat

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.