bilde av Motorfeste i golf 1

Anbefalte innlegg

Driver og hjelper en kamerat med bygge om fra 1,3 "polo"motor til 1,6 motor i en golf 1. OG da må vi flytte (sveise) på det venstre motor feste på vangen sett forfra!

 

Men er ikke helt 100% sikker på hvordan den skal sitte! Sa da lurer jeg på om det er noen som har et bilde av det eller kan ta et bilde?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant ingen bilder av motorfeste ferdig sveisa i farta, men det er ikke det samme som står på 1.1 og 1.3 literen. må ha et fra 1.5 eller større.

motorfeste.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei

 

Hvorfor ikke bygge om til 1.8 gti når dere først driver på.vet om en som har en motor til salgs.:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går altså ikke bare å flytte motorfestet?

Får man kjøpt motorfestet løst! Har sjekka et par steder men uten hell! Eller må jeg på skroten en tur?

 

Angående Gti Motor så mener kameraten min at det holder med 1,6! Og han har den motoren!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du skjert av det motorfestet som du skal flytte da? Ikke enkelt det uten å ødelegge for mye. Så er det vel en liten vinkel på "gti" motorfestet, nermest torpedoveggen. Ser det på vangen på det bilde jeg la ut tidligere. Tror nok du må på hugger'n for å få tak i et nytt motorfeste ja, eller om du kjenner noen som har en golf som skal skrotes.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Auda. Da burde jeg altså kappa ut motorfestet fra Nesby-Golfen før jeg kjørte den på dønga. Kan se ut som om du må på skroten nå. Heldigvis er det en bra tid på året for slikt;)

Kan hende jeg tar kontakt i påsken. Må jo følge med på progresjonen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ordna seg! På den litt harde måten men... :D

 

Fant ut at det vil fungere med å snu det gamle festet oppned og slik at vinkelen ble riktig! Satte inn motoren i bilen og målte litt og det så ut som om det skulle stemme! Kompisen fikk nesta det fast, inn med motor igjen og fant ut at det var OK! Motoren ut igjen og festet ble sveisa skikkelig!

 

Så da er det jo bare resten igjen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.