Anbefalte innlegg

Ser ut som om noen har gjort noe kødd med lakken her. Hvis det er sinkslipp så får du det dekket. Stikk innom Møller for å få de til å se på det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stikker innom Møller i morgen ja. Men har jo ikke peiling på hvordan man ser forskjell på de forsjellige tingene selv, så tentke jeg skulle høre her ja ;)

 

Men gjør Møller dette selv? Her i byen gjør de jo ikke noe lakkering selv, de setter det bort.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møller måler tykkelsen på lakken, tar bilder av rusta og sender til inn til Møller sentralt for avgjørelse. Får du det godkjent så leverer de bilen din til det lakkverkstedet de har avtale med. Du får leiebil i perioden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne bagasjeluka var allerede lakkert på garanti fra før.

Det er da gjort en dårlig jobb der, så får ta en telefon til verkstedet som gjorde det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumper denne litt.

Denne er lakkert hos http://www.vingerlakk.no/ (Via Møller Kongsvinger) for 2 år siden.

 

Møller Bil Elverum mener det er gjort en dårlig jobb hos Vinger lakk, og de bør gjøre opp igjen jobben.

 

Hvordan er reglene på dette? 2 år siden er jo LITE i mine øyne?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Detter må vel Møller ordne opp i, det er jo i deres interesse at jobber som blir gjort i deres navn/regi blir gjort skikkelig. At det ser sånn ut etter 2 år er uakseptabelt spør du meg, ser ut som det ikke har vært gjort skikkelig reint før lakkering. Vet ikke hvordan reglene er på dette, men en kjapp tlf til forbrukerrådet vil sikkert gi deg svar på det. Vil tro du har en god sak.

 

Edit: hentet dette fra forbrukerportalen;

 

Reklamasjon

Du plikter å kontrollere tjenesten, slik at mangler blir oppdaget så fort som mulig. Dersom du finner at tjenesten er mangelfull, må du alltid klage til verkstedet som har utført tjenesten innen rimelig tid etter at mangelen ble oppdaget.

 

 

Hovedregelen for den absolutte reklamasjonsfristen er på to år fra oppdraget ble avsluttet. Dersom resultatet av tjenesten er ment å vare vesentlig lenger, utvides den absolutte reklamasjonsfristen til fem år.

 

 

Hvis verkstedet har garantert tjenesten i lengre tid, vil man kunne påberope seg de forhold som garantien gjelder innenfor de tidsrammer som er satt av garantisten.

Dersom tjenesteyter har opptrådt grovt uaktsomt eller i strid med redelighet og god tro, kan reklamasjonsfristen ikke påberopes. Vi bemerker at terskelen for at denne unntaksregelen kommer til anvendelse er svært høy.

 

Tips: Se forretningsvilkår ved bilreparasjoner hos Norges bilbransjeforbund. Vilkårene anbefales fulgt av de verksteder som er medlemmer hos NBF

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lakkverkstedet har sagt at jeg bare skal komme med bilen når de har tid, så lakkerer de opp igjen gratis (/m leiebil)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skulle bare mangle.. :) Leste nylig om en med Merce E-klasse om hadde fått byttet dører etc. på reklamasjon pga rust. Pga dårlig jobb dukket det opp rust igjen etter over 3 år mener jeg. Forhandler mente reklamasjonsfrist var utløpt, men NAF sin advokat vant frem ettersom rust først vil kunne dukke opp over tid igjen dersom det er gjort en dårlig jobb. Derfor er det vanskelig å oppdage før etter det har gått 2 år.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.