Anskaffelse av ny bil - Drivstoff-forbruk og kjente feil?

Anbefalte innlegg

Heisann:)

Ser ut som jeg må kvitte meg med A4'n sedan min. Jeg og samboeren skal gå til anskaffelse av hund:p

Trenger da selvsagt stasjonsvogn. Blir jo fort store disse labradorerne..

Har tittet mye på både A4 og A6 da dette er biler med grei plass for både bikkja og litt bagasje.

Eneste krav vi har er 4-hjulstrekk, manuelt gir (og muligens diesel).

Det jeg da lurer på om noen har erfaring med disse?

Hva er drivstoff forbruk på;

A6 - 2.5TDI Quattro

A6 - 1.8TQ

A4 B6 - 1.8TQ

A4 B6 - 1.9TDIQ

A4 B6 - 2.5TDIQ

Såvidt jeg veit finns ikke A6 med Quattro i 1.9TDI motoren?

Har også hørt MYE negativt om 2.5TDI'ene ang. kammene +++. Hva bør jeg være obs på ang. dette?

Og gjelder dette både A4 og A6?

Prisklassen vi sannsynligvis legger oss på er rundt 130-150k.

Noen med inspill?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle 2,5 TDI V6-motorene har problemer med kamakslene i en eller annen grad.

Motorer koblet til en manuell girkasse lever lenger, trolig da motorene blir kjørt på et høyere turtall.

Dette tyder på at oljesmøringssystemet er totalt underdimensjonert, noe som er opplest og vedtatt flere ganger.

Dersom du ikke ønsker deg trøbbel og problemer, holder du deg langt unna denne motoren.

...liker du derimot verkstedbesøk og dyre regninger kjøper du en bil med denne motoren.

Det er veldokumentert på forumet om du bruker søkefunksjonen at denne motoren er noe forferdelig møkk som aldri skulle vært laget.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det du :) Det bekreftet egentlig noe jeg visste. Det kryr jo av 2.5TDI på Finn.no.

Blir nok da å gå for 1.9TDI.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.