Skal ha av støtfanger men sitter fast Golf mk2

Anbefalte innlegg

Tittelen sa litt men kan utdype.

 

På min Golf mk2 Country skal jeg ha av den bakre støtfangern.

Har sett litt rundt, både under, over og inni. Lest litt i bøker også :P

Fått skrudd ut 4 bolter, lett som bare å dra på litt middel så de rustne bolta løsna.

Men får ikke dratt av fangern. Har fått dratt den kanskje 2cm ut og der stopper den.

 

Er det nå snakk om dårlig muskelkraft eller er det noe anna fine ting som må til?

 

Takker for svar på forhånd!! : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De fire boltene du har tatt ut, du fant to på hver side i rammevangene ja?

På "vanlig" Mk2 er det tre bolter på hver side, den i midten skal ikke skrus ut, mener denne er til fremre travers. Sjekk hvilke du har skruet ut :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den i midten skal ikke skrus ut, mener denne er til fremre travers.

 

Det er fangern bak han skal ha av, ikke foran.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er fangern bak han skal ha av, ikke foran.

 

: bh :: flau :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bak sitter den kun fast i 4 skruer. i karroseriet.

men det kan jo være den har rustet fast eller noe,du må nok bare prøve og rikke den fram og tilbake til den kommer av :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De fire boltene du har tatt ut, du fant to på hver side i rammevangene ja?

På "vanlig" Mk2 er det tre bolter på hver side, den i midten skal ikke skrus ut, mener denne er til fremre travers. Sjekk hvilke du har skruet ut :)

 

Ja, var å tok en titt under, men der var det kun to på hver side gitt. Ser også nå at det var foran du meinte. Klødde meg godt i hodet der jeg lå under bilen ;)

 

bak sitter den kun fast i 4 skruer. i karroseriet.

men det kan jo være den har rustet fast eller noe,du må nok bare prøve og rikke den fram og tilbake til den kommer av :)

 

Har fått skrudd ut de ja. Men sitter fortsatt godt fast. Glemte å si at jeg greier å bevege den opp og ned, uten at det gjør noe stor forskjell.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på om jeg husker riktig, at det er noen "kanter" på støtfangerjernene, som gjør at du må løfte litt over åpningen i karroseriet? Syns å huske jeg rotet litt med dette på Golfen jeg hadde for et par år siden. Det er jo uansett bare to skruer på hver side ja, og sidefestene kommer løs av seg selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg prøvd å dra opp og ned, fram og tilbake, høyre og venstre, banning og spytting. Den vil tydeligvis ikke slippe den j*****!

Så kommer da til konklusjon, trenger muskelkraft! tror jeg da... :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror kanskje jeg har funnet løsningen.

Spurte han jeg kjøper litt deler av i Tyskland om han hadde noen råd.

Fikk da dette bilde i mailen:

 

bumper.jpg

( rust? :P )

 

Er tydeligvis 3 skruer som skal ut. Er bare en som er godt gjemt på sia. Så Bjørn, du hadde delvis rett ;)

 

Skal sjekke det opp i mårra. Kan bli spennende.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det kanskje pga hengerfeste at det er en tredje bolt der?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror nok ikke det har noe med hengerfeste å gjøre. Den skal sitte på/ved reservehjulet bak (avtagbar på Country)

 

Men ble lite med mekking da jeg mangler noe verktøy til akkurat den jobben :P

Far min sku stoppe innom i mårra å se på saken. Hva av verktøy han ikke har?

Men er ganske sikker på at det er den siste som skal ut, fikk til å løfte å dra litt og da fulgte skrua med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde orginal montert hengerfeste på min syncro. Og der var også bakfangeren festet med 3 bolter på hver side. Den tredje bolten var et helvete å få ut. Sitter midt mellom og 90 grader på de to andre. Får vridd ca 2 klikk med skralle eller skrallenøkkel:(

 

De to siste boltene er aldri satt inn igjen;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, da har vi løst den saken!

 

Var tre på hver side, de to satt ganske vanskelig til må jeg si. Bilde som jeg la in gir en liten pekepin.

Etter at jeg fikk skrudd de ut, kom bakfangern av lett som bare det. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.