Hjelp - Ingen instrumenter fungere - blinker OIL

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en Audi A4 2003 modell 1.8T . Plutsetlig en dag så begynte det å blinke OIL også oljesymbol over senter display i kombiinstrumentet. Jeg har sjekket at det er olje på bilen, også på verksted.

Hverken turteller eller speedometer fungere lengre. Er det instrumentet? Eller kan det være at alt er deaktivet når det blinker OIL?

På forhånd takk for hjelpen :)

- - - - - - - - -

Løsning i mitt tillfelle.

Jordfeil hadde kortsluttet/slettet deler av hidden som er lagret i minne til hjernen i bilen. Logget meg på med VAG-COM, gikk inni registeret som inneholder kodene som skal styre instrumentene. Der fant jeg ut at kodene som har med kombiinstrumentet sto til "ZERO" (0). Re-programmerte den delen av systemet til de opprinnelige kodene. Og vips så funket alt igjen :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Diagnose, koder ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjen. Har ikke tilgang til feilkodene. Har kjøpt en sånn vagcom-usb kontakt med har ikke software

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjen. Har ikke tilgang til feilkodene. Har kjøpt en sånn vagcom-usb kontakt med har ikke software

Har Autel scanner.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Fant ut av feilen :-)

Løsning i mitt tillfelle.

Jordfeil hadde kortsluttet/slettet deler av hidden som er lagret i minne til hjernen i bilen. Logget meg på med VAG-COM, gikk inni registeret som inneholder kodene som skal styre instrumentene. Der fant jeg ut at kodene som har med kombiinstrumentet sto til "ZERO" (0). Re-programmerte den delen av systemet til de opprinnelige kodene. Og vips så funket alt igjen :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.