Anbefalte innlegg

Hei

 

Skal bytte turbo på min Gti jubileum som har en KKK 03s turbo orginalt (180hk). Tok kontakt med Gik turbo, de mener 150 hk å 180 HK har samme turbo. Dette er iallefall nytt for meg, mener bestemt det er en KKK 03 på 150 hk å en KKK 03s på 180 hk. Jeg spurte i samme slengen hvordan det er med flowprepping av denne turboen, det hadde ikke noe for seg mente de.

 

Her er svaret jeg fikk:

 

Hei 150hk og 180hk har samme turbo det er ikke vits og flow preppe en glide lager turbo da disse ikke er laget for og gå på trykk mer enn 1.1 bar en ny turbo koster 6138,-+Mva

 

Noen som har noen formening rundt disse påstandene til Gik turbo?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

K03s er navnet de nyere k03'ene fikk i endel kretser. Det er ikke bevist at det er noen fysisk forskjell på disse.

 

Hvorfor ikke kjøpe en k04 istedet? Passer som en orginal k03 på bilen din, men orker litt mer på topp hvis du chipper/har chippet. :)

Har en pent brukt du kan få til fin pris.

 

Ang flowprepping:

Orginal eksosmanifold, downpipe og innsugsslange fra maf->turbo begrenser spool mer enn turboen gjør, så skal det være noe vits å modifisere snurra bør du bytte flere deler først. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

K03s er navnet de nyere k03'ene fikk i endel kretser. Det er ikke bevist at det er noen fysisk forskjell på disse.

 

Hvorfor ikke kjøpe en k04 istedet? Passer som en orginal k03 på bilen din, men orker litt mer på topp hvis du chipper/har chippet. :)

Har en pent brukt du kan få til fin pris.

 

Ang flowprepping:

Orginal eksosmanifold, downpipe og innsugsslange fra maf->turbo begrenser spool mer enn turboen gjør, så skal det være noe vits å modifisere snurra bør du bytte flere deler først. :)

 

Har 3" downpipe med påfølgende 2,5" etter downpipen. Hvordan er det med å bytte til en K04, må ikke motor mappes etter å bytte til det? Den er nå chippet men kommer vel ikke til å fungere som den skal om jeg bytter til K04?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, funker snus. Men koster du på deg nye dyser (1200kr nytt, billigere brukt) og programvare (4500? fra feks chipsenter), får du tømt snurra =230-240hk.

 

Inntil da kan du fint kjøre med den chippen du har.

 

K03 og k04-001 har likt kompressorhus, men k04 har større eksoshus, som gjør at den orker mer.

 

Edit:

Sjekk hva Stian (fagtekniker Møller og chiptuner) skriver i denne tråden:

http://www.vwaudi-club.no/forum/showthread.php?t=154768

 

Tar jeg ikke helt feil kjører du også på 3bars bensintrykk og da kan du sette på 4bars regulator bare, og chippe etter det om du vil ha enda mer effekt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er anna turbo i Golf GTI/Audi TT/Audi A3 med 180hk originalt enn den med 150hk.

 

På audi a4 er det lik på 150 (t) og 180 (ts).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er anna turbo i Golf GTI/Audi TT/Audi A3 med 180hk originalt enn den med 150hk.

 

På audi a4 er det lik på 150 (t) og 180 (ts).

 

Sorry, var langsstilt jeg tenkte på. :)

K03s fra 180hk utgavene har oppgraderte impellers (innmat) og 4mm større inntak enn k03. Størrelsene på eksos- og kompressorhus er dog likt.

 

Jeg mener likevel k04 er veien å gå når du først skal bytte, etter å ha kjørt en slik selv. Kan ikke sammenlignes med k03.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.