Trenger tips ved risting i motor ved pådrag - Passat 2,0 tdi.

Anbefalte innlegg

har en passat 4motion med 140 hk bkp motor. så jeg enda ikke har fåd helt frisk. biln begyn å riste da den får må je på å bruke litt moment før å fks hold fart el øke på m å bare ji gass. probleme starte fra 1300 omin t ca litt over 2200 omin. alt etter kor mye man belaste den.sett æ på fks en henger å den må øke litt fart i en motbakke så tar det helt av i ristingen;) tar jeg fks å kjør den fort ut fra 1 2 3 4 5 6 gire så vibrerer den ikke. men lig man i 4 5 gir el 6 gir å skal bare ji på å kjør forbi så den trenger å bruk litt kraft så begyn helle biln å vibrere. å ganske slittsomt å kjør med i grun med tanke på lar man den jobb lett så er det ikke d store probleme. men det ska jo ikke være nødvendi at man ska rist a biln nesten når den må j litt å i bunn. den vibrere ikke fra 1000 o min t 1300 uanset om den må jobb hart. men da den kommer til 1300 omin så starte det å rist til den drar lett .

 

det så er bytta er. 3 disel dyse å el nett. siste dyse har en negativ verdi på rundt 0,50. men det skulle være innafør kravan si de på wv audi forhandler? vet ikke om det stemmer?

svinghjul å cløtch er bytta.

ingen feilkoder på motor.

den ryk en del svartrøyk så kan d være luftmengde måler så er probleme?

monter æ power filter så kan biln stopp mot kryss å nykk veldi å er veldi tungkjørt.

men med orginal luftfilter så er dette i orden.noe jeg syns er noe merkelig.

 

biln er chipa å den har vært testa med orginal software å had 3 forskeige prog inne før å endret efektkurven pga trud den had før mye nm i bunn så trod det var svinghjule så ikke holdt med.

 

så er det noen så har forslag på neste steg e før å få den i orden?

så har jeg blid utrolig gla... ;)kjøpt biln i februar å er veldi lei av å være plaget;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det rister i hele bilen så ligger det noe i driverket?Eller er det motoren som rykker?

Er koblingsplate bak på mellomakesel sjekket?/shimset?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

riste kun i biln da den må dræg litt ekstra på m dreiemoment, har ikke sjekket drivverket om det er noe med det, men da skulle det vel ha vibrert uanset turtall? riste ikke når gjer full gass fra fra 0 el lig i 6 gire å sett den i fks 3 el 4 gire bare den har litt turtall liksom...rykker svart røyk av eksosn når trør etter. tyde litt på masse disel å litte luft på en måte? å er den siste dysa med negativ verdi på 0,50 ca innafør verdian den ska ha? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lenge siden svinghjulet er bytta da ? Vet om biler som har rulla 150 tusen som går på 3. svinghjulet : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

byttet dette før en mnd sia ca. trud å det var det så var probleme.... men nei;( kan lig i 6 gire i 90 fks å ingen vibrasjon å så kommer en slak bakke så begyn den å riste når man gjer på m fks cruse controll..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen så et noe ka jeg kan sjekke?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du ligger og belaster den på 1300 o/min med chip, så er det ikke rart det rister, og ivertfall ikke rart at du må bytte svinghjul og clutch.

Fortsett og kjør slik, så er det ikke lenge til du kan skifte svinghjul igjen.

En gylden regel med 4'er diesel og manuell gir, er og ikke belaste de under 2000 o/min, og ivertfall ikke med chip. Er ikke rart noen kjører 300 000 km på et svinghjul, og andre kjører 30 000 før de må bytte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den riste uanset om den er orginal eller er chipet. nei bruke ikke å belast den under 2000 i min. men fra 1300 ristinga starte liksom. fra da den bruke moment til momente avtar.e snakk om ganske mye vibrasjon.. så ryk den en del svart eksos, bestilt ny lmm. å ny dyse før å prøv å se om det hjelper...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

BKP, er det ikke siemens dyser i denne? Isåfall, bruker de enten og fungere, eller ikke. Får du ikke opp noen feilkoder?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke helt uvanlig på de møkkamotorene der at toppen sprekker nedi ved dysene. Da vil du oppleve den vibreringa du nevner.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kordan kan man se om det et toppen så er sproken?;( er dette dyrt å fiks evt? jo det er simens dyser på den. har bytta 3 dyse å den har blid bedre i forhold sånn så den var da jeg kjøpte den.had feil koda til å starte med. ene sylynder fikk før mye disel å andre før lite. å 3 va 0,75 på minus a verdian. har blid bere å bere ettervært dysn har blid byttet ut. så siste dyse e 0,50 i minus verdi i forhold så de andre så e fra 0 opp i verdi.. ganske frustreanes bil sånn sett... så had håpet på en slutt nu med utlegg;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen så har nye forslag på ka så kan være feil? har nå nylig byttet skiven så er mellom mellomaksling å klokka bak.

tandempompe. ikke blid noe bedre. er det ingen så har vært plaget med dette? eller bare er det jeg så er så u heldig?;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er verdiene på Measuring Blocks #13 med Vag-Com? Skal være innenfor +/- 2.8, men helst ikke helt mot ytterkantene.. Ble klaringen til pumpedysene justert riktig når de nye dysene ble montert?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ene dysa e -.25. sylynder 2 -0.36 å 3 e 0.13- 4 e 0.49. så variere den til -0.50 på sylynder 1 å sylynder nr 2 e -0,14

å nr 3 e -0.19 å sylynder 4 e 0.03. de vareiere somsakt heile tida. men her e 2 utg punkt som de varierer i. e byttet dyse på sylynder 1 2 4. dysene e justert på wv verksted. ;) håper dette e rette ting du sport om;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De tallene der så ihvertfall helt fine ut, skulle ikke være noe problem med det der.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmmm....... ka i all verden e d da så feila den ..... biln... men får heile tida feil kode på luft mengde måler. el g70 føler el air flow ettel anna. biln klika å nøk å håpe med å montere power filter. så det lika den overhode ikke, så sett man på org luftfilterboks å alt e ok. så bytte æ til ny luftmengdemåler å da bli det samme opplege med nøking å kvæl den lett å får enda da med ny luftmengde måler feil med lmm.

 

 

så sånn jeg skjønn det så er alså alle 4 dysn i orden? så da kan æ utelok at det er dyse så er probleme??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøper du originale LMM, eller kjøper du LMM hos Norskbildelsenter?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøpt hos norsk bildelesenter. å de e jo noen ... på å levere til bake pga va ikke garanti sak på sånt. ? de sa at det had ikke møler heller så jeg ble ganske iritert på dem så de sku ta den i retur til slutt. vurdert litt å gå på wv å få testa en ny lmm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det LMM som er problemet. De selger Kina kopier av LMM, og det er noe søppel!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

aha. da ska jeg dra til wv å høre om får teste en der;) håpe på den kan bli bra da;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da er orginal wv lmm testet å det ble ingen bedring på den... ;( nye forslag?;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skriver at bilen fungerer med original luftfilterboks. Hvorfor ikke bare montere den, så er du ferdig med saken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den funka ikke med power filter. så per nu e det orginal luftfilter å vibrasjon. men bli mye være med power filter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde en A4 med 140 hk BLB motor. Den ristet på ca samme turtall, samme måte som du beskriver.

Det er en svakhet mellom pumpedysene og toppen, så trykket blåser lekasje mellom dysen og topplokket.

Må egentlig bytte topp og alle dyser for å få det tett, siden trykket lager seg bane i toppdelen. (er ikke løse dyseseter på BLB hvertfall) Men en kompis av meg var med å demonterte og vi slipte veldig forsikrig på dyseseter og dyser med 2000 papir. Og det ble faktisk tett.

 

Ikke sikkert dette er det samme, men høres veldig likt ut. Mange som sa at det var LMM osv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.