Trenger tips ved risting i motor ved pådrag - Passat 2,0 tdi.

Anbefalte innlegg

Er ikke helt uvanlig på de møkkamotorene der at toppen sprekker nedi ved dysene. Da vil du oppleve den vibreringa du nevner.

 

ja jeg tenkte på noe av det samme da det skjedde på a6 min. høres veldig likt ut.

 

kordan kan man se om det et toppen så er sproken?;( er dette dyrt å fiks evt? jo det er simens dyser på den. har bytta 3 dyse å den har blid bedre i forhold sånn så den var da jeg kjøpte den.had feil koda til å starte med. ene sylynder fikk før mye disel å andre før lite. å 3 va 0,75 på minus a verdian. har blid bere å bere ettervært dysn har blid byttet ut. så siste dyse e 0,50 i minus verdi i forhold så de andre så e fra 0 opp i verdi.. ganske frustreanes bil sånn sett... så had håpet på en slutt nu med utlegg;)

 

det må gjøres på verksted må ta ut dysen og se nedi der.

dyrt tja kan vel si det. pris med ny topp og ei ny dyse til meg ble 40 000kr ca og med 4 nye dyser er det vel ca 70 etter som jeg forsto. så dem prøvde med dem som var der først. dette på 06 a6

 

men er jo rart om dem ikke har sett på dette da dem hadde ut dysen? på a6 så må man vel av med toppen for og få ut dysen etter som jeg forsto. for var stor jobb for og finne ut hva som var galdt.

 

håper du finner ut av det.

 

Hadde en A4 med 140 hk BLB motor. Den ristet på ca samme turtall, samme måte som du beskriver.

Det er en svakhet mellom pumpedysene og toppen, så trykket blåser lekasje mellom dysen og topplokket.

Må egentlig bytte topp og alle dyser for å få det tett, siden trykket lager seg bane i toppdelen. (er ikke løse dyseseter på BLB hvertfall) Men en kompis av meg var med å demonterte og vi slipte veldig forsikrig på dyseseter og dyser med 2000 papir. Og det ble faktisk tett.

 

Ikke sikkert dette er det samme, men høres veldig likt ut. Mange som sa at det var LMM osv.

 

kan vel flytte over di dysen som det ikke har vert lekasje rundt? gjorde det til meg i vertfal.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må ikke av med toppen for å ta ut dysene, men du må av med en kam...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må ikke av med toppen for å ta ut dysene, men du må av med en kam...

 

fikk bare beskjed om at det var mye jobb jeg. og så lenge det var toppen ble det dyrt. hehe og lang tid på verksted da det var uenighet med hvem som skule betale.hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hade dere å fks nå når jeg er på ferie med bilen å drar vogn så har jeg rundt 100 110 i 6 gire å lig på 2000 2200 ca omin. å da er vibrasjon pulserende på en måte. kommer å går som på puls på en måte. liksom ubalanse aktig. vanskelig å forkalare. men ja ser ut så det er topp som dere sier. kan jeg fks slipe rundt dysene som er nevnt å fks sett dysene inn med fks tette masse el no på tube så kan gjøre dette tett?;) el andre måter å gjør dette bra på? nei da biln var på verksted så sa dem bare at jeg måt bytt el nett til dysene x antal ganger. etter å had av el nette på dysene 10 ganga ca så bytta jeg el nette så dem sa var feilen. å den ble ikke bedre da heller;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hade dere å fks nå når jeg er på ferie med bilen å drar vogn så har jeg rundt 100 110 i 6 gire å lig på 2000 2200 ca omin. å da er vibrasjon pulserende på en måte. kommer å går som på puls på en måte. liksom ubalanse aktig. vanskelig å forkalare. men ja ser ut så det er topp som dere sier. kan jeg fks slipe rundt dysene som er nevnt å fks sett dysene inn med fks tette masse el no på tube så kan gjøre dette tett?;) el andre måter å gjør dette bra på? nei da biln var på verksted så sa dem bare at jeg måt bytt el nett til dysene x antal ganger. etter å had av el nette på dysene 10 ganga ca så bytta jeg el nette så dem sa var feilen. å den ble ikke bedre da heller;)

 

Det med å slipe dysesetene og dysene burde egentlig ikke virke. Tror jeg hadde veldig flaks. Det er ganske små passninger det er snakk om. Tettemasse er nok ikke noe lurt å ha på. Jeg var inne på tanken om å dryppe på litt flytende metall før dysene gikk på plass igjen. Dette kan sikkert virke, men ikke veldig bra om det flyter noe utover.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen så kan fikse topp evt så den kan sendes til å få den fikset? el må den i verste fall kastes å kjøp ny? å klar man fks å se sprekene når man dempnterer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

denne tråden trenger en oppdatering.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det ble byttet 4 dyse å ble nesten heilt i orden. er ikke helt frisk enda... men mye mye bedre..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.