anbefaling gateslics til RS2?

Anbefalte innlegg

Noen som kan anbefale noen gateslics til rs2. skal stå på orginal 7*17" cup felger. kun for banekjøring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Toyo R888 er ett av de beste baneslicksa du kan få kjøpt. Men de er veldig myke og slites ganske raskt.

En kompis av meg med M3 3.2 gav meg denne oppsummeringen etter å ha vært på ringen i tyskland nå i mai:

Federal 595 RS-R.

Null problemer eller skumle ting i 200+ på ringen og autobahn i regn.

 

På tørt fikk jeg ikke testet de særlig, men de skal være ca 1 sekund slappere enn R888 på Våler. Med tanke på at de koster det halve, varer dobbelt så lenge, funger bedre i vått og oppfører seg som et gatedekk til vanlig (Sånn ca) så er det jo et røverkjøp.

 

Jeg kommer dog fortsatt til å ha R888 på et sett til tørr bane.;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

HAr ikke prøvd federal, men kjørte med r888 på både ringen, spa og nå i helgen på våler. Fortsatt masse dekk igjen selv etter nesten 200 banemil :) Sinnsykt bra grep i disse

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

HAr ikke prøvd federal, men kjørte med r888 på både ringen, spa og nå i helgen på våler. Fortsatt masse dekk igjen selv etter nesten 200 banemil :) Sinnsykt bra grep i disse

 

Hvilken dimensjon kjører du? har lest noen plasser at R888 kun har forsterka dekksider opptil 215 bredde...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Toyo R888 er ett av de beste baneslicksa du kan få kjøpt. Men de er veldig myke og slites ganske raskt.

En kompis av meg med M3 3.2 gav meg denne oppsummeringen etter å ha vært på ringen i tyskland nå i mai:

Federal 595 RS-R.

Null problemer eller skumle ting i 200+ på ringen og autobahn i regn.

 

På tørt fikk jeg ikke testet de særlig, men de skal være ca 1 sekund slappere enn R888 på Våler. Med tanke på at de koster det halve, varer dobbelt så lenge, funger bedre i vått og oppfører seg som et gatedekk til vanlig (Sånn ca) så er det jo et røverkjøp.

 

Jeg kommer dog fortsatt til å ha R888 på et sett til tørr bane.;)

 

Hvordan er dekksidene på disse da? På en tung bil som RS2`n, så trenger jeg støtte for å komme godt rundt svingene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spør meg til høsten, så har jeg egen erfaring. :)

Pr idag står bilen fortsatt på bukker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte 255 35 18 i år med 595 rsr og de sitter som et skudd, og støyer faktisk mindre enn toyo t1r dekkene mine. Kommer nok til å kjøpe 595rs igjen siden de er så billige

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På en så tung bil ville jeg brukt Yokohama A048 eller Michelin Pilot Sport Cup. De holder godt sidelengs.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På en så tung bil ville jeg brukt Yokohama A048 eller Michelin Pilot Sport Cup. De holder godt sidelengs.

 

Var himal til pris på de da... Michelin kommer kun i 18", så det går ikke på 17" felga :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører med 225/45-17

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var himal til pris på de da... Michelin kommer kun i 18", så det går ikke på 17" felga :-)

 

Hmm, da har de sluttet med det nå, kjenner en som har MPSC i 17". Men dyre, ja. Er dessverre slik med ting som funker. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken bredde bør jeg ha på dekket da?

 

På 7" felg, så ser jeg for meg at 225 kanskje blir for bredt med gateslicks. 215 hadde kanskje vært bedre?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du går på toyo sine sider så ser du hva de forskjellige dimensjonene går til mtp felgbredde. Du bør jo selvfølgelig prøve å ha så brede dekk som mulig for maks grep. Når det er sagt er toyo dekkene veldig breie. 225 dekket mitt er breiere enn hoosier 245 og 240 yokohama slicks.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser at 215 er anbefalt til 7"-8" med utheving på 7"

 

225 er fra 7"-8,5" med utheving på 7,5"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ville jeg valgt 225/45-17 :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ville jeg valgt 225/45-17 :)

 

Takker :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kan anbefale noen gateslics til rs2. skal stå på orginal 7*17" cup felger. kun for banekjøring.

 

Kjørte 3 sesonger og ganske mange banetreff med Dunlop Direzza i "Hard" blanding i 225/45-17 på org felger. Disse tålte veldig mye, men grepet i "hard" blanding var nok noe dårligere enn Toyo R888 jeg kjører nå, også i 225/45-17 på samme felger.

Funker bra. :) 2 banetreff i fjor og Våler i år på R888, og de skal nok få være med mange runder til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har nå fått en god pris på Yokohama A048 dekk fra uniten.

 

Men lurer på om jeg skal gå for Medium eller Medium Hard compound...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ble det anbefalt Medium Hard compound på dekket. Så blir vel å bestille idag.

 

Blir 215/45/17, da dette dekket er relativt bredt. Så får vi se hvor godt det sitter i august :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ble det anbefalt Medium Hard compound på dekket. Så blir vel å bestille idag.

 

Blir 215/45/17, da dette dekket er relativt bredt. Så får vi se hvor godt det sitter i august :-)

 

Fra hvor? Stian er ute etter 195/50-15 gateslicks.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fra USA :-)

 

Finner ingen gateslicks på nettsiden jeg bruker i den dimen... 205 er det smaleste i 15"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har nå fått en god pris på Yokohama A048 dekk fra uniten.

 

Men lurer på om jeg skal gå for Medium eller Medium Hard compound...

 

link ? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva pris ble det på herligheten med frakt og alt? 215 holder nok på 7" felg, gateslicks er ganske brede i forhold til gatedekk. har et sett 215 liggende jeg også, og de er minst like brede som 225 vanlige dekk..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer på rett i underkant av 9k ferdig med frakt og moms.

 

vegard

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.