A4 B6 1.9TDIQ - Chip, og div info?

Anbefalte innlegg

Hei.

Har sett på ny bil, da jeg og dama må anskaffe oss ny bil. Har sett meg ut en en A4 b6 1.9TDIQ.

Denne har 131 hk orginalt. Titta kjapt på sidene til TS-Racing ved chip-trimming og etter tuning skal det være rundt 180 hk. Dette må da sparke godt fra?:) Er pr idag vandt med 1.8 (125hk) så uansett blir det stor forskjell. Lurte på hva drivstoff forbruket er på en slik bil med chip?:) Etter hva jeg leser skal dette gå ned. Og en ting, kan jeg slå av ESP på denne ved Quattro for litt mere morro på vinterføre?: rolleyes

Selger sier at bilen har sportspakken og lyspakken. Hva innebærer dette?

- Thomas

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En 180hk diesel i en A4 sparker bra og vel så det, om man er vant til en 1,8.

Forbruket vil vel ligge på 0.55-0.65 v/ normal kjøring, om jeg ikke tar feil

Kommer vel under halvliteren ganske greit på langkjøring.

På B6 kan du slå av ESP og surfe villt

"Sportspakken" kan jeg tenke meg at han mener S-Line/Sports-understell -lavere bil og mer sportslig fjæring

"Lyspakken" tjaa... Xenon? eller kanskje ambiente-belysning? usikker her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en slik en som du vurderer, 2004mod:)

Har 131HK nå, og skal chippe asap! Går egentlig ikke så værst sånn som den er nå, men det er klart man vil merke forskjell på 40-45HK og rundt 100NM ekstra ^^

ESP får du glatt skrudd av og er en fryyyyyd å leke med på vinteren!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette høres flott ut :)

Fikk beskjed fra selger at det er noen små mangler.

1. Dugg i ene hovedlykta

2. Slitasjehull i førersete rygg

3. Feil med sentrallås v.s bakdør

4. Trengs service på A/C

5. Feil med vanntemp. sensor

Eneste som uroer meg litt her er det med sentrallåsen. Er det samme virkemåte på den som på B5? Vakumpumpe?

Isåfall hvorfor fusker kun ei dør? Kan en slange ha hoppet av?

Dugg i hovedlykt er nok bare å tette den med silikon e.l.

Og en ny temp.sensor på kjølevæska er nok ikke dyr på Møller.

Eneste som uroer meg litt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten å si det helt sikkert tipper jeg dette kan være lyspakke:

-Coming home/leaving home lys. Er bilen låst og du låser opp så lyser kjørelys foran mulig også tåkelys, samt vanlig lys bak.

-Er vel med gulvbelysning inni både foran og bak samt lys på underside inni dørene som lyser ned på bakken.

Utrolig gode biler å kjøre med S-Line dette. Stivt men desto bedre. Noe av det beste jeg har kjørt av audi faktisk. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk vite at dette ikke var S-line. Men sportspakke invendig med sportseter og 3-eiket ratt.

Hvordan er det å få montert S-line optikk på disse? :) Når det gjelder understell er det normal høyde. Men dette fikser jeg med KW coilovers eller noe liknende :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten å si det helt sikkert tipper jeg dette kan være lyspakke:

-Coming home/leaving home lys. Er bilen låst og du låser opp så lyser kjørelys foran mulig også tåkelys, samt vanlig lys bak.

-Er vel med gulvbelysning inni både foran og bak samt lys på underside inni dørene som lyser ned på bakken.

Utrolig gode biler å kjøre med S-Line dette. Stivt men desto bedre. Noe av det beste jeg har kjørt av audi faktisk. :)

Lyspakke er som uthevet i rødt her ekstra lys inni bilen. Når det gjelder sentrallåsen på ene bakdøra kan du jo først sjekke om kontakten sitter godt nok i. På min hadde den sklidd ut litt slik at jeg ikke fikk opp den ene bakdøra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.