Kan man skifte toppakning ved å skru ut studs med toppen på?

Anbefalte innlegg

er det muli å skru ut studsa med toppen på? har ribba fronten i forberedelse til å bytte topp pakning, men er det mulig å skru ut studsa uten å ta va toppen og alt som følger med, for så å løfte toppen og dra ut pakninga i forrkandt? høres litt simpelt ut, men om det er mulig, og det er tydelig at pakninga er gåen er jo dette en enkel måte å gjøre det på

har snake cam som jeg tenkte å bruke for å sjekke evt skader på topp.

 

begynte å blåse mellom cyl 4 og 5, er ganske sikker på at dette er et resultat av krafteig fusking/ skyting som inntraff et par ganger ved harde pådrag...

 

litt redd for sprekker i topp men:S :S

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er en audi s4 20v turbo (aan) det er snakk om, så det er sagt:)

head stud kit montert av cylmo i fjor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

høres litt simpelt ut,

Helt enig ;)

 

Har du vurdert:

- inspeksjon av hele topplokkets flate mot blokk og motsatt

- inspeksjon av topp/blokk akkurat der pakning antatt er ødelagt

- stor sannsynlighet for at det trengs planing

- rens av pakningsrester

- olje og vann som blandes, og væsker i sylindre

- likevel lurt med en del nye pakninger (innsug, eksos, etc)

- evt hel eller delvis overhaling av topp når såpass likevel må gjøres

- hvordan få studs helt på plass når hullene er fylt av væske, pakningsfragmenter og sot

- hvordan faktisk tidsforbruk blir med et slikt forsøk på enkel løsning kontra den vanlige

- sannsynligheten for at du uansett vil oppdage med kameraet (eller faktisk overse) noe som gjør at toppen må av

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, det der er lotto på høyt nivå...den timen du bruker ekstra er verdt hver ei krone.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Studsene kan du skru ut med en umbrako er det vel fra toppen ja, du kan jo gjøre det først, og dra ut pakningen og hvis det er gammel papirpakning som er blåst så har du nok løst det med å skubbe inn en ny en og stramme til igjen.

Jeg sier ikke at det er lurt, men mulig :) sannsynligheten er vel stor for at du må gjøre jobben to ganger, så jeg ville vurdert alle de punktene som Steinar ramser opp over her så lenge du ikke har greie på tilstand på noenting inni der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, det der er lotto på høyt nivå...den timen du bruker ekstra er verdt hver ei krone.

 

Eller russisk rullett på lavt nivå :P

 

Vil du muligens føle usikkerhet nå du skal bruke den, hva med neste gang du virkelig skal gi på forbi et vogntog....."blåser jeg nå hull i pakningen pga skade i toppen som jeg ikke fikk kontrollert skikkelig?"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forsvinner verken vann eller olje; kun luftlekkasje mellom 4. og 5. sylinder.

Drar ut pakningen i første omgang, så tar vi det derifra :P

 

PS: Ble montert stålpakning i fjor. Trenger heller ikke ny pakning på verken innsug eller eksos da planen er å løfte av toppen med manifolder på

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du stålpakning med ARP bolter så er jeg redd du har ett mye større problem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du stålpakning med ARP bolter så er jeg redd du har ett mye større problem.

 

Enig. Men det er jo morsomt med optimister;)

 

Du får holde oss oppdatert med hvordan det går.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du stålpakning med ARP bolter så er jeg redd du har ett mye større problem.

 

hva skjer da ? alt sitter bom ? (nyskjerrig og uviten) ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, det skal holde så godt at pakningen ryker nok ikke, da er det sannsynligvis noe annet som har gitt seg, de gamle papirpakningene morkner, og det sitter en stålring rundt hver sylinder som da blir presset ut.

Her ett bilde av hvordan min gamle så ut på to sylindre når jeg begynte å lade litt :) sylinder 1 og 2 ser det ut som.

 

detaljbilde1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Toppen er nå fjerna. dro ut pakninga først som den optimisten jeg er:P var en 5 mm bred glipe mellom cyl 4 og 5, egentlig som forventet... MEN det var også et 5 mm bredt og 5mm dypt spor i toppen:P har nå ribbet den og gjort klar for å levere den til sveising og planing i morgen:)

noen som har lyst til å se bilder? B-)

vurderer kjøp av ny topp, enkelt og greit...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle vil vel se bilder....;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen bilder:)

07062011214.jpg

07062011215.jpg

07062011216.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvorfor går det bare an å legge inn 3 og 3 bilder?

blir henting av ny topp i kveld:D:D

ny girkasse neste uke og bygging av nytt eksos anlegg uka etter der, gode planer^^,

07062011220.jpg

07062011222.jpg

07062011221.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hoho...Du har kjørt en stund med denne forferdelig "tenningsbanken" du? Det er jo to flammefronter som møtes hver gang dem tenner, så blir rimelig varmt i pakningsflaten der! Ikke rart aluen smelter:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du funnet årsak, slik at du ikke brenner opp neste topp med pakning?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal prøve å bytte dyser og bensinpumpe. Tror det hele begynte med fusking som følge av dårlig coilstav :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal prøve å bytte dyser og bensinpumpe. Tror det hele begynte med fusking som følge av dårlig coilstav :P

 

bilen er da på vegen igjen:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei, eg leverte nett inn motoren min til full over haling, nye lager, pakkninger, studs pluss planing å full overhaling av topp å motor, allt ble skrudd sammen der nede., dette er då en litt grom motor. men etter 1 dags kjøring skjedde det samme med min topp, hva kan årsaken til dette? dårlig planing? eller bare veldig uheldig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fusket din motor ved fult ladde trykk også? ganske sikker på at dårlig coil stav var synderen på min.... går som ei klokke nå:D ny topp svei litt i boka, men skal fo repparert den gamle og så får jeg se om jeg selger den som plaster på såret=)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ny eller brukt? hvor mye svei det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ny eller brukt? hvor mye svei det :)

 

brukt ja... måtte gi 5k for den:P den gammle er snart ferdig reppa=)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.