stoppa med tonede ruter i kontroll

Anbefalte innlegg

Hei

 

Ble stoppet i promillekontroll med 0 i promille ;),jeg fikk muntlig pålegg om at de tonede siderutene foran må fjernes.Bilen er tonet hele veien.

Det jeg lurer på er om politiet lagrer denne informasjonen i registrene sine?, sist gang jeg ble stoppa var vel sikkert 2-3 år siden.

Så sjangsen er vel ikke stor for å bli stoppet av samme tjenestemann.

Hva er isåfall det verste som kan skje vis jeg blir stoppet igjen?,sendt til statens vegvesen for visning av at toninga er tatt bort,eller finnes det egentlig noen bøtesatser for soting av ruter?.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Erfaringsmessig så har jeg fått veldig mange muntlige pålegg, uten at dette har vært tatt opp senere.. blitt stoppa, og de har sjekka opp bilen, men ikke nevnt noe på de feilene som ikke er utbedret..

 

Også erfaringsmessig ( :P ) så vet jeg ikke om noen som har fått bot for sotete ruter foran, men spørs vel på hvem du møter .. De fleste må enten rive det av der og da, eller får visning hos biltilsynet ..

 

Når jeg får muntlig pålegg, så tenker jeg stort sett ikke mer over det...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, godt å høre at jeg ikke er den eneste som har blitt stoppa for det :P .

Kjedlig å måtte ta av toninga å, ettersom bilen ser 10 ganger penere ut med den på ;) .

Men det er vel sikkert slik at noen følger boka mere enn andre, Har flere ganger kjørt både side om side med politiet, men aldri blitt vinka inn av den grunn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge bilen ser nogenlunde grei ut, så pleier det å gå greit :) .. Blei stoppet senest i natt, og da reagerte de ikke på rutene mine i det hele tatt, eller bannern i frontruta.. Eneste var senkinga....som står skrevet inn i vognkort :P .. En annen gang jeg blei stoppet fikk jeg spørsmål om rutene foran var sotet, svarte enkelt å greit "nei :) ", og det var greit det :P ..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe ja, har jeg kjørt rundt med en blodharry volvo 240 med laksetrapp å soting, så har han sikkert rivd av sotinga der å da ;) . Men fikk heller skryt over at bilen var fin, og at jeg ble lett gjennkjennelig for det var ikke mange a4`er i Trondheim som så slik ut :P ... Er vel ikke bestandig det er så bra å skille seg ut fra mengden :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er ikke mulig å få bot for solfilm. man får kun mangellapp

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

når vi allerede er inne på det i denne tråden driver jeg og jobber med dette nå;) skulle inn på biltilsynet for å få godkjent senkeskåler, å da fikk jeg sannelig mangel lappe på tonede ruter. jeg har nå fått lånt meg ruter for å bytte. noen som har tatt ut rutene fra a4 før? tok av dør trekk, men må jeg plukke av så mye mer? beklager om det ble litt for my OT her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er ikke mulig å få bot for solfilm. man får kun mangellapp

 

Det var godt å høre :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg fikk 2000 kr for soting fremme.. hadde en audi coupe da. med den mørkeste filmen helt frem. måtte rive av de på plass og skrive under på forelegget! skjedde i stavanger dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er ikke mulig å få bot for solfilm. man får kun mangellapp

 

FEIL!!!

 

Fra 1/1-2011 så er de også begynt å bøtelegge for solfilm på siderutene foran. Bjørnar Kristiansen (Elverum) som jøpte 4`er golfen min fikk 2000.- i forenklet forelegg for dette for noen uker siden med beskjed om at det var nytt fra 1/1-2011 ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

FEIL!!!

 

Fra 1/1-2011 så er de også begynt å bøtelegge for solfilm på siderutene foran. Bjørnar Kristiansen (Elverum) som jøpte 4`er golfen min fikk 2000.- i forenklet forelegg for dette for noen uker siden med beskjed om at det var nytt fra 1/1-2011 ;)

 

hvilken paragraf går dette under?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er ikke mulig å få bot for solfilm. man får kun mangellapp

 

hvilken paragraf går dette under?

 

Aner ikke. Han hadde alle papirene liggende i bilen når jeg pratet med han. Må i tillegg vise bilen UTEN solfilm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

grunn til at jeg lurer er fordi vi var i kontakt med politiet ang dette i februar i år og da fikk vi beskjed om at det kun var forevisning som gjald på dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg fikk bota i 2008 : klø : kansje han var synsk : dum :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2000??? syke greier.. da er de bra firkantete å da ja!!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk 2000 kr i bot i februar for soting av framruter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

FEIL!!!

 

Fra 1/1-2011 så er de også begynt å bøtelegge for solfilm på siderutene foran. Bjørnar Kristiansen (Elverum) som jøpte 4`er golfen min fikk 2000.- i forenklet forelegg for dette for noen uker siden med beskjed om at det var nytt fra 1/1-2011

 

hvilken paragraf går dette under?

 

noe nytt dette med at siderutene foran er rømningsvei ? Med solfilm så blir det straks verre å komme seg ut vil jeg tro. Har aldri hørt om dette før iår

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enkleste er vel å ikke sote rutene foran? Så slipper man risikoen for bot.... Men skal man absolutt sote, kan det være en fordel at siderutene foran ikke er like mørk som de bak, ser mere originalt ut?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

veldig mange som har fått bot men ingen som kan komme med vilken paragraf dette ble lagt under. jeg var i kontakt med politiets styringsenhet i dag og der fikk jeg samme beskjed som sist at det ikke blir gitt et forlegg for solfilm på rutene.

 

jeg har kjørt med solfilm selv i snart 10 år og blitt stoppet av både politiet og biltilsynet uten noe mer enn en mangellapp.

 

har også jobbet med dette i snart 2 år og heller aldri hørt om et tilfelle der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden noen har fått bøter, så er det mulig de vinkler forelegget mot noe annet da, feks bil i uforsvarlig tilstand eller noe lignende... hvis dere skjønner hva jeg mener?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan jo prøve og lete etter papira mine om jeg finner det. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan jo prøve og lete etter papira mine om jeg finner det. ;)

 

det hadde vært fint. ettersom jeg faktisk jobber med dette så hadde det vært litt moro å ta en ny prat med politiet når jeg har litt mer håndfast.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det hadde vært fint. ettersom jeg faktisk jobber med dette så hadde det vært litt moro å ta en ny prat med politiet når jeg har litt mer håndfast.

 

på den lappen jeg fikk med står det:

07d.uten å ha tilstrekkelig utsyn.

forskrift om bruk av kjøretøy §1-3

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utsyn er jo en ting, det jeg har hørt er at politiet (hvis de kommer kjørende opp på siden) skal kunne se den som kjører bilen mtp våpen etc...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.