Gåen Turbo! Hva skal jeg kjøpe?

Anbefalte innlegg

turbon min har trolig fått det, Oljeforbruk + blårøyk :(

Så jeg skal bestille meg ny og da selvasagt en liten oppgradering! Audi A4 B6

Motoren er en 1.8T Org:150HK Motorkode: AVJ.

Har nå BSR chip som gjør 196HK

Bør jeg velge K04 eller GT28RS? Tips evt. nye forslag ønskes!

Hvordan vil dette fungere med chipen min?

det jeg vurderte er K04 + nye dyser.:)

Og hvor evt. kjøpe? er 034 Motorsport billigst?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

k04 er lite for pengene.

 

Kjøp gt28 med en gang, dette har blitt svart på mange ganger :D

 

du må ha ny chip hvis du går for k04 også

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

k04 er lite for pengene.

 

Kjøp gt28 med en gang, dette har blitt svart på mange ganger :D

 

du må ha ny chip hvis du går for k04 også

 

Var det jeg trodde ja :) Tror du det er best og kjøpe fra 034?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte min fra ATP Turbo. gå for t3 flange med en gang, i steden for elimniator, kan umulig tro at den flower optimalt =P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fordeler med k04:

-bolt-on

-spool omtrent som orginal men tåler mer på topp

-kan kjøres med chippen du har idag, men med ny chip og større dyser kan du hente ut enda mer

-ser orginalt ut

 

Ulemper med k04:

-god for bare 230-250hk

 

Fordeler med gt28rs:

-koster ikke så mye mer enn k04, og er god for 350hk i motor

-kan kjøpes som eliminator, dvs bolt-on

-kan kjøpes med t25/t3 flens om du føler for å bytte ut alt annet da den er langt fra bolt-on, men det flower bedre slik at du får tidligere spool, bedre kurver og potensiale for mer effekt

 

Ulemper med gt28rs:

-noe treig spool sammenlignet med orginalt, spesielt som eliminator

-for å utnytte snurra må du i tillegg til ny programvare ha større dyser, større bensinpumpe, fmic, større turbo inlet-pipe eller slange fra maf, 3" DP og gjerne 3" mafhus for max moment.

-skal du mye over 300-310hk bør du absolutt bytte råder også

-må ha skikkelig clutch

 

Etter selv å ha kjørt med k04 syns jeg det er en finfin oppgradering når du først må bytte snurre, uten at det koster for mye og blir for mye jobb.

Selv er jeg igang med ombygging til gt28rs, men det koster..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg trenger standard ajv turbo. hvem er biligst? ikke kina turbo.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.