#1 Skrevet Juni 7, 2011 Ønsker å samle erfaringer i denne tråden om å blinde EGR på 1998-2003 mod 2,5tdi V6 motorene. Annen håndfast kunnskap er også velkommen. Det er av enkelte påstått at hjernen kalkulerer målt luftmengde + kalkulert eksosmengde og på grunnlag av dette styrer mengde diesel. Når EGR blindes skal det visstnok bli feil i dette regnskapet. Noen som vet noe konkret om dette? Vennligst oppgi: Årsmodell, motorkode, metode for blinding, resultater (foruten at det ikke bygger seg opp masse sot i innsuget og motoren derav over tid kan bli lat og lite miljøvennlig) Jeg starter: Årsmodell 1999 Motorkode: AFB Metode: Fjernet rørene og selve ventilen, satt på blindlokk. Blindet slangen til EGR. Resultater: Merker ikke noen forskjell under kjøring. Får heller ingen feilkoder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 10, 2011 Ingen flere erfaringer? Hva med dere som påstår at det dukker opp feilkoder av å gjøre dette, er det bare antakelser eller vet dere noe om dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 17, 2011 Kan legge til at motoren får en helt annen lyd på tomgang når EGR lukkes. Motoren går mykere og penere når EGR er åpen, i motsetning til litt hardere lyd og mer dieselkakling når EGR lukkes. Det merker man når man med VCDS kjører komponent test der EGR åpner og lukker. Flere erfaringer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 1, 2012 jeg har blendet er og merket ingen forskjell på noe. Største hovedgrunn er pga tilgang til veivhusfilter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 28, 2013 Flere med erfaringer her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 28, 2013 gammel tråd, men likevel: 01 allroad, ake. alt tilkoblet. Kun blokkert eksosen med plate. Fungerer bra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 29, 2013 gammel tråd, men likevel:01 allroad, ake. alt tilkoblet. Kun blokkert eksosen med plate. Fungerer bra. Ja vet det men er jo ikke grunn til og lage ny tråd når det ligger eh her allerede;) Har du den plata bare mellom eksos og flensen til egr da vis du skjønner hva jeg mener? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 29, 2013 1998 mod AKE motor? Montert blindlokk mellom EGR rør og innsug, pakninger på begge sider. Ikke noe feillmelding, og bilen ble sprekere og fikk bedre respons. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 30, 2013 1998 modAKE motor? Montert blindlokk mellom EGR rør og innsug, pakninger på begge sider. Ikke noe feillmelding, og bilen ble sprekere og fikk bedre respons. Hva er det som menes med pakninger her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 30, 2013 Her: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 2, 2013 EGR er vel utelukkende et "miljøtiltak", og ikke en heldig funksjon for motor. Jeg har tenkt på å gjøre det samme med AKE på min 2.5 tdi, men da jeg gjorde det samme på en 1.9 tdi, så brukte den lengre tid på å bli varm. Siden 2.5en bruker lang tid på dette i utgangspunktet, er det noen som har gjort dette og kan si noe om oppvarmingstiden spesielt på vinter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 2, 2013 Noen som har blendet EGR på A6 3.0 TDI`en 06 mod (C6) ? 1. Kødder et slik ingrep til for elektronikken? - eller annet...? 2. Har en blendet EGR noe å si for avgassmålingen...? - PKK...? EGR.... enn å blande avføring i næringen til motoren... må jo bli dårlig stemning under panseret til slutt... dvs, det er blitt dårlig stemning under panseret 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...