Anbefalte innlegg

Når det gjelder investeringer i lokallaget som alle dere nyter av har vi fin konto i klubben for slik.

Bare å sende søknad til meg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra folk tar dette opp så vi får litt fart på treff osv :)

Jeg er egentlig ganske nye her på forumet og har prøv og kontakte Elisabeth mange ganger uten svar, så ny lokal leder bør vi få som er aktiv... men Ole-Jørgen Frimann Nilsen har vært veldig aktiv både på forum og med og få ting i gang så han e en god kandidat !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

 

 

Legger det ut her eg ;)

 

Statutter for VW-Audi Club Norwegen, lokallag.

 

§ 1

Lokallagets statutter er å anse som et vedlegg til klubbens statutter

§ 2

Klubbens navn er VW – Audi Club Norwegen. Lokallaget gis mulighet til å bruke et undernavn i tillegg til

klubbens navn. Undernavnet skal reflektere den geografiske plasseringen av lokallaget.

§ 3

Lokallagets formål er:

- Samle interesserte av vannavkjølte VW/Audi-biler.

- Skape et godt miljø for de medlemmer som naturlig hører inn under det enkelte lokallaget.

§ 4

Lokallagets medlemmer plikter å velge leder, kasserer og sekretær ved særskilt valg. Lokallagets leder velges for

1 år ad gangen. Kasserer og sekretær velges for 2 år ad gangen.

§ 5

Lokallagets leder, kasserer og sekretær har følgende ansvarsområder:

- Opprettholde en jevnlig dialog med sentralstyrets representant.

- Oversende avsluttende årsregnskap med bilag til sentralstyret kasserer innen 01.12 i inneværende år.

- Koordinere og delegere oppgaver iforbindelse med lokale arrangementer.

- Oversende årsrapport som synliggjør lokallagets aktiviteter.

§ 6

Lokale avtaler med samarbeidspartnere/sponsorer skal inngås skriftlig og godkjennes av lokallagets leder i

samarbeid med sentralstyret (ref. retningslinjer for samarbeidsavtaler).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjempe bra at dere blåser liv igjen i bergen lokallag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette høres kjempebra ut :) Litt piff i lokallaget med tanke på arrangmenter og sosialisering er ikke annet enn positivt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

So e da noko forslag til korleis me ska gjera detta, tenke då på valg av stryet i fyste omgang?

Føle att da bør skje litt fort slik att da ikkje renne ut ingenting igjen.....

 

Me kunne ha eit treff/valg, men må då leggast til ein dag som ALLE kan og då ser eg fø meg ein laurdag elde søndag??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her har dere det som trengs.

Valg kan gjøres demokratisk ved at kandidater stiller til valg og dere velger den mest egnet.

Eller dere kan gjøre som andre lokallag og bli enig om de best egnete kandidater til de forskjellige vervene.

 

Ett tips er også å utnevne en materialforvalter (skiltplater, banner, telt ol).

 

Lykke til!

 

So e da noko forslag til korleis me ska gjera detta, tenke då på valg av stryet i fyste omgang?

Føle att da bør skje litt fort slik att da ikkje renne ut ingenting igjen.....

 

Me kunne ha eit treff/valg, men må då leggast til ein dag som ALLE kan og då ser eg fø meg ein laurdag elde søndag??

 

Er det ikke lettere å lage en avstemning her på forumet?

 

En avstemning for hver av punktene:

 

* Leder + Nestleder

* Kasserer

* 2 Styremedlem

* Materialforvalter

 

Og i hver avstemmningstråd ligger en liten presentasjon av kandidatene til de ulike vervene.

Så kan vi stemme fram til en gitt dato.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som ein "fersking" i klubben kunne no eg godt tenkt meg å møte folk før eg stemme på dei ;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Visst du klarer å finne en dag "ALLE" kan være med på treff/valg, så skal du få et diplom av meg.:P

Forstår at det er greit å vite hvem du stemmer på, det greieste er vell at de som kunne tenkt seg å blitt medlem av styret skrev noen ord om seg selv og hva de kan tenke seg å forbedre i lokallaget.

Det er ikke sikkert det er så mange som er klar for å gå inn i styret i lokallaget, så lag en egen tråd hvor de som er interessert kan presentere seg selv, så kan vi se etterpå hvor mange det er, og om det trengs en avstemming i det hele tatt. (den tråden bør holdes ryddig)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meina no på da sterkaste att ein valg bør skje personlig, men ein presentajon her på førehand e bra.

Berre å kalla inn til årsmøte som dei gjer når da e hodevalg etc .....

og dei som ikkje møte opp får berre godta valget .........

 

Har vore i kontakt med hovedstyret og dei kan senda ut epost te dei medlemane som da gjeld. so ser ikkje noko problem med å ha eit treff/ valg : rolleyes

 

Men klart om me ska forsetta som me ha gjort, med å bruka forumet til da mesta her i vest . so må eg bøya meg fø da.

 

Men uansett måte bør da skje kjapt, me har vel vert i "dvale" lenge nok no ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med at det bør gjøres personlig...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Visst du klarer å finne en dag "ALLE" kan være med på treff/valg, så skal du få et diplom av meg.:P

Forstår at det er greit å vite hvem du stemmer på, det greieste er vell at de som kunne tenkt seg å blitt medlem av styret skrev noen ord om seg selv og hva de kan tenke seg å forbedre i lokallaget.

Det er ikke sikkert det er så mange som er klar for å gå inn i styret i lokallaget, så lag en egen tråd hvor de som er interessert kan presentere seg selv, så kan vi se etterpå hvor mange det er, og om det trengs en avstemming i det hele tatt. (den tråden bør holdes ryddig)

 

Enig i denne. En tråd der de som ønsker og bidra presenterer seg kort er en super ide. ;)

 

Og angående valg og avstemming, så vil nok avstemming her på forumet vil nok gjøre at flest mulig kan delta.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er med på presentasjons tråden eg og, kjempe ide :) Men som Jan Patric seie må dan haldas ryddig, altso kun for dei som vill vera med i styret ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig i denne. En tråd der de som ønsker og bidra presenterer seg kort er en super ide. ;)

 

Og angående valg og avstemming, så vil nok avstemming her på forumet vil nok gjøre at flest mulig kan delta.

 

Dette er en god ide, og det var vel og slik vi gjorde det sist vi valgte styre.

Er bare å få laget en tråd der de som er interessert i å bidra i klubben forteller litt om seg selv og hva de evt kan tilføre.

Så lager vi en avstemning etter at alle interesserte har fått presentert seg selv, og ikke minst, hvilken stilling de melder sin interesse til.

Det vil bli veldig vanskelig å få gjort dette på annen måte da det er en god del av oss som jobber offshore, mange har ikke mulighet til å komme på feks tirsdagstreffene pga familie, og, ikke minst så er det ferietid nå osv osv.

 

En annen ting, i mine øyne er det bare en kandidat til ledervervet, og så lenge han stiller seg villig til det, så synes jeg vi heller kan konsentrere oss om å velge resten av styret.

Det er en mann som har gått forran og tatt ansvar og vist at han har akkurat de egenskapene, den viljen og entusiasmen vi trenger i lokallaget vårt. Alle vet hvem det dreier seg om, og han har min fulle support. Uten han hadde ikke lokallaget vært det det er pr dags dato engang. Det dreier seg vel mer om å gi han tittelen formelt :)

 

Ang treff på Eikås så har det vært et tema lenge, men det er ikke bare bare å få dette til. Det var en god del ting som skjedde sist det ble gjennomført. Vi får bare krysse fingrene og håpe det hjelper å få på plass nye krefter :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Berre å sei da Espen, Ole- Jørgen e sjef :D og vil tru att alle e einig dar ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Støttes!

Så lenge han er enig selv:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ole J. får min stemme

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ole får min stemme og

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Då har eg laga ein tråd dar dei som ønsker å vera med i styre kan presentera seg.

 

Lar denne tråden vera "åpen" i 1 veka, og lager ein avstemming etter kor mange som melde seg for "stillingane"

 

Tråden finner dere her: Styre kandidater

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser da har vert 70 stk innom Styre kandidat tråden, men kun meg og Ole-Jørgen som har lagt igjen spor ???? ingen andre som vil vera med å laga VACN's "beste" lokallag ;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror nok vi må gi folk litt mer tid :)

Kan nok med fordel la tråden stå åpen litt lengre enn en uke og, siden det er ferie tid, sommer osv :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på om det er noe nytt å melde her?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann folkens :)

 

No har vel dei fleste fått unna gjort ferie, og er tilbake i kvardagen. So da e vel på tide å pusta liv i denna tråden igjen :

Har ikkje vore dan heilt store pågangen til kandidater til styre?

Da må no vera fleire som har ei mening om ting og tang ang VACN Bergen ??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ska me prøva å få til eit valg i slutten av September?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.