Ledning til dør - Passat 1998

Anbefalte innlegg

Hei

Holder på å hjelpe en venn hvor elektrisk vindu og sentrallås ikke lenger fungerer på venstre dør bak. Har demontert døra, og finner brudd i nesten alle ledningene like ved pluggen som går inn til kupeen. Har litt slakk i ledningen så tenkte å klippe ledningene ved bruddet for å sete på nye pinner som skal inn pluggen. Men hvordan får jeg ut disse pinnene som sitter i pluggen?

IMG_1965.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse pinne er litt knotete å få ut. Du bør et eller to MEGET tynt flatskrujern eller lignende.

Pinnen har mothaker og stikkes inn bakfra på kontakten.

Det beste trikset jeg har funne på disse er å holde i ledningen samtidig som jeg presser kontakten av.

Så bruker jeg noe tynt (jeg bruker en ubrukt popnagel som jeg banker flat og filer til så den passer inn i hullet hvor pinnen går)

Så presser jeg først den ene mothaken inn, så den andre mothaken.

Kan lage en liten illustrerende tegning på dette om du ikke skjønte den fantastiske forklaringen min :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe... skjønte forklaringen din. Takk for det :-)

Får jeg det ikke til trur jeg det blir innkjøp av nytt ledningsnett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fikset flere av disse bruddene.

faktisk den som jeg har funnet som greiest løsning og faktisk ganske holdbar er å lodde inn et nytt ledningsstykke, så legge over en krympestrømpe for beskyttelse. Enkelt å billig. :)

Hehe... skjønte forklaringen din. Takk for det :-)

Får jeg det ikke til trur jeg det blir innkjøp av nytt ledningsnett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, godt forslag det også. Var faktisk i kontakt med en VW forhandler nå, og fikk vite at det er mulig å kjøpe ny plugg, men løse pinner som man klemmer til på ledningen, og så skyver pinnene inn i pluggen. Trur det blir denne løsningen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det blir den proffeste løsningen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.