ARP studs eller vanlige strekkbolter?

Anbefalte innlegg

jeg har problem med min 2,2T aan.

 

jeg håper at jeg slipper unna med og bare bytte top pakning ( motoren har gått 300K )

 

men da er spørsmålet hva skal jeg bruke når jeg skrur det sammen igjen? hva er forskjellen og har jeg noe bruk for det på en orginal motor?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Største forskjell i egenskapene er:

- ARP tåler høyere trykk

- ARP benyttes om igjen ved flere topp-demonteringer, skal du ha av topp mer enn 3-4 ganger så sparer du penger

 

Ikke noe poeng med ARP i standard motor, orginale bolter holder til minst dobbel av orginal effekt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville gått for orginale bolter, sålenge du ikke har seriøse trimme planer, eller planer om å ta av toppen mange ganger. Da slepper du å styre med etter trekking osv osv.. Billigere er det også. mange som kjører orginale bolter på mange dobbelt av orginal effekt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok takk for svar og forklaring :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanlige strekkbolter holder i alle fall til 700hk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.