#1 Skrevet Juni 8, 2011 Hei så over bilen i dag,og merka at ved en av coilene så var det et lite oljebad..Det var ikke store greiene,så det hadde ikke rent nå olje videre nedover på toppdekselet.. Vet merknad fra møller fra før av så har det vært kommentert om svetting på toppdekselpakning,har det noen sammenheng? Kan si at bilen bruker lite olje,så det skal ikke være noe problem. Har fra før av montert sportsfilter å ny dump vis det kan ha noe innvirkning på det. bilen har per dags dato rullet ca 133.000 km. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 8, 2011 det svetter vel fra pakninga rundt plugghullene, så ned til pluggene. Helt vanlig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 8, 2011 Ok, det var egentlig det jeg hadde forestilt meg. Men hvordan er det for en hobbymekaniker å bytte toppdekselpakningen på en 1.8t bfb motor?,som jeg har lest fra andre plasser så er det en grei jobb?. Det var da på en 1.8t med motorkode aeb om jeg ikke husker helt feil. Må da vel være samme prinsipp på de motorene?. Jeg liker å ha ting i orden, så er interessert i å gjøre det om det ikke byr på de største problemene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 9, 2011 Er en veldig grei jobb å bytte pakningene. Er stort sett ganske likt på disse moterene ja:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 9, 2011 Høres bra ut, da skal få gjort det når jeg får tid. Gidder ikke å levere inn bila på verksted å betale flere tusen kroner vis det er en simpel sak . Noe som sikkert er vesentlig,jeg regner med at boltene på toppdekselet skal skrues til med et vis angitt moment, noen som vet hvor mye? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...