#1 Skrevet Juni 9, 2011 Hei! Driver å skal bytte et drivledd på en A6 99mod. Ser på det nye drivleddet fra CDX at det er fett nede i huset, men alle kulene er helt tørre. Prøvde å bevege litt på leddet for å se om det ville "smøre seg selv", med gikk såpass tregt at jeg lot være i frykt for å ødelegge det. Noen som vet om disse skal fettes noe mer eller er det nok med det som er i fra fabrikken? Skal jeg bevege på det for å få fett rundt kulene eller er det bare å montere så det smører seg selv? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 9, 2011 Høres ut som om det fettet som er der kun er tilstede for å forhindre korrosjon. SOm en generell regel, skal det rundt 90-100 gram fett i en drivknute. Fett kan kjøpes i "porsjonspakke" hos de fleste rekvisitaer, og pleier å følge med en tube med riktig mengde når man kjøper ny mansjett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 9, 2011 Jeg personlig bruker å fjerne fettet som er å stapper leddet med Mobil XHP222. Ledd ferdig fra fabrikk tror jeg ikke skal fettes noe mere. Leddet skal i utgangspunktet smøre seg selv under kjøring. Blir litt varme i leddet som gjør fettet noe tynnere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 9, 2011 Jeg personlig bruker å fjerne fettet som er å stapper leddet med Mobil XHP222. Ledd ferdig fra fabrikk tror jeg ikke skal fettes noe mere. Leddet skal i utgangspunktet smøre seg selv under kjøring. Blir litt varme i leddet som gjør fettet noe tynnere. Trodde det jeg også. Står jo på pakken at det er komplett, med fett, men det virket litt tregt. Får prøve å jukke litt til på det før jeg skrur det sammen. Har ei tube med egnet fett liggende..kan vel ikke skade å legge i litt ekstra rundt kuleradene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 9, 2011 Jeg ville absolutt klint dette best mulig rundt, slik at kulene og deres bane ble fettet. Hvorfor skulle man i det hele tatt la kulene gå tørt i starten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...