Drivledd fra CDX - ferdig fettet eller ikke?

Anbefalte innlegg

Hei!

Driver å skal bytte et drivledd på en A6 99mod. Ser på det nye drivleddet fra CDX at det er fett nede i huset, men alle kulene er helt tørre. Prøvde å bevege litt på leddet for å se om det ville "smøre seg selv", med gikk såpass tregt at jeg lot være i frykt for å ødelegge det.

Noen som vet om disse skal fettes noe mer eller er det nok med det som er i fra fabrikken?

Skal jeg bevege på det for å få fett rundt kulene eller er det bare å montere så det smører seg selv?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som om det fettet som er der kun er tilstede for å forhindre korrosjon. SOm en generell regel, skal det rundt 90-100 gram fett i en drivknute. Fett kan kjøpes i "porsjonspakke" hos de fleste rekvisitaer, og pleier å følge med en tube med riktig mengde når man kjøper ny mansjett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg personlig bruker å fjerne fettet som er å stapper leddet med Mobil XHP222.

Ledd ferdig fra fabrikk tror jeg ikke skal fettes noe mere.

Leddet skal i utgangspunktet smøre seg selv under kjøring. Blir litt varme i leddet som gjør fettet noe tynnere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg personlig bruker å fjerne fettet som er å stapper leddet med Mobil XHP222.

Ledd ferdig fra fabrikk tror jeg ikke skal fettes noe mere.

Leddet skal i utgangspunktet smøre seg selv under kjøring. Blir litt varme i leddet som gjør fettet noe tynnere.

Trodde det jeg også. Står jo på pakken at det er komplett, med fett, men det virket litt tregt.

Får prøve å jukke litt til på det før jeg skrur det sammen. Har ei tube med egnet fett liggende..kan vel ikke skade å legge i litt ekstra rundt kuleradene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville absolutt klint dette best mulig rundt, slik at kulene og deres bane ble fettet.

Hvorfor skulle man i det hele tatt la kulene gå tørt i starten?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.