Startsperre ved bytting av hjerne/Bytte mapsensor? '96 1.9TDi AFN

Anbefalte innlegg

Hei,

Får stadig feilkoder på map-sensoren og den overlader som bare det. Også er jeg så "heldig" at på denne, så sitter map-sensoren i hjernen.

Noen som vet hvor stor map-sensor som sitter i denne, og om dette er å få kjøpt løst, slik at man kan lodde ut den gamle, og inn den nye?

Med tanke på videre trimming etterhvert, hvis jeg skal sette inn en ny, større mapsensor, så må vel bilen mappes på nytt?

Hvis jeg tar den enkle veien ut, og bare får tak i en ny hjerne, vil da startsperra gå på? Altså, må jeg programmere inn dette på nytt, hvis jeg får tak i en brukt hjerne f.eks?

Takker :)

EDIT:

Vært ute å demontert litt.. Map-sensorn har delenr 0 272 003 210 .. Så da regner jeg med den finnes på ebay eller no. Står 250kPa på den, så da er vel 2.5 bars sensor?

Men jeg synes det allikevel er rart at jeg får feil på map-sensorn. For i VAG-COM så viser den reelt trykk. Map-sensorn og min ettermonterte turbotrykksmåler viser så og si det samme.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.