#1 Skrevet Juni 10, 2011 Hei, har nå kjørt et par ganger i regn, og for hver gang så kommer det vann inn, både i bagasjerommet og i front. I bagasjerommet så har jeg en teori om at det er disse luftehullene i takrenna som renner inn bak og ned i hjørnet av hjulbuen? Stemmer dette,og skal det i såfall være et hull hvor vannet kan renne ut der? Mener å ha tettet godt i hjulbuen til at det kan sprute der altså. Foran ser det ut til at vannet kommer inn i de hullene i stolpene der det kommer et par ledninger inn, og i tillegg ser det ut som at pakningen lekker på frontvinduet på begge sider. Noen som har hatt tidligere erfaringer med dette og hva som eventuelt var problemet hos dere da? Takker for svar Mvh. Jan Tore 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 10, 2011 Bak hos meg lakk det inn ved lyktene. Delvis fordi det var noe sika greier der i stedet for pakning som jeg fjernet ved bytte av lykt. La på slik tetningslist for hus og slikt rundt lykta og det ble potte tett! Foran er det jo dreneringer som må være åpne i vannkassa! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 10, 2011 Dreneringene i vannkassa er ikke problemet i dette tilfellet værtfall, og lyktene ser også tett ut, ser værtfall ikke at det har vært vann fra lyktene og ned. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 10, 2011 På min Coupe lakk det inn ved frontruten, og alt havnet i hanskerommet og ødela både servicebok og instruksjonsbok På en '85 80 jeg hadde, lakk det via dreneringer fra soltaket, da disse var tette. FIkk renset dem, og alt ble bra igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 10, 2011 På min lekker det ikke i noe særlig, men på ventre siden i det lille oppbevaringsrommet, så er nok ruten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 10, 2011 Sjekk rundt sikringsboksen, jeg har brukt silikon der på alle typ81/85 som jeg har og har hatt. Mvh EW 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 10, 2011 Bak kan det komme inn gjennom pakningen til bakruta. På bilglassbutikker har dem rutetett til dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 12, 2011 Da jeg spylte med hageslange og lag nedi kom det ingenting fra ruta. Enda et spørsmål, hvordan får man løs dashbordet i fremkant? har løsnet det i front, og finner heller ikke flere fester. Takker for svarene så langt! Mvh. Jan Tore 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 12, 2011 Da jeg spylte med hageslange og lag nedi kom det ingenting fra ruta. Enda et spørsmål, hvordan får man løs dashbordet i fremkant? har løsnet det i front, og finner heller ikke flere fester. Takker for svarene så langt! Mvh. Jan Tore Har du funnet de to mutterene i vannkassa, "bak" viskermekanismen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 13, 2011 Fant de igår, da gjenstår det bare å få ut ruten og se hvor ille det er med rust. krysser fingrene! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 13, 2011 Tok ut min rute og var akkurat som forventet Noe rust i begge hjørnene nede foran bak rutepakninga.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 13, 2011 Samme som hos meg da, kan legge inn bilder hvordan det såg ut. Blir sveising og litt diverse her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 13, 2011 Rust i hjørnene er helt vanlig på alle modeller som bruker gummipakning på frontruta, ikke bare Type 81/85. Hadde det naturligvis på min Coupe også, som nevnt tidligere i tråden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...