#1 Skrevet Juni 11, 2011 (endret) Hei. driver å monterer grøftelys på en bil uten originalt ledningsnett for dette er det enkelt og greit å ta styrestrøm til disse rett fra parklysene, eller lage eget med en ekstra bryter? eller må jeg gå riktig til verks og invistere i hele pakka med originalt ledningsnett og bryter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 11, 2011 Men parklysene skal og vil alltid lyse, noe som resulterer i at grøftelysene også lyser når nærlys er tent. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 11, 2011 Kan godt koble styrestrømmen på parklysene, men da kun som styrestrøm og få en egen bryter som bryter(skrur på/av) den kretsen. For som Sondre sier, om du ikke kobler på en bryter så vil de alltid lyse samtidig som parklysene, altså også med nær og fjernlys, og det er ikke lovlig under noen omstendigheter såvidt jeg har fått med meg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 11, 2011 sovet litt i timen her ser jeg, skulle egentlig tenkt meg til at de er tent til enhver tid stemmer at det ikke er lovlig med tåkelys sammen med nær- eller fjernlys ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 11, 2011 Gjør det heller skikkelig å kjøp kit via Sondre Hugaas her på forumet fra kufatec. Her følger bruksanvisning med også Så blir det OEM Vet ikke om noe mer plug and play enn dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 11, 2011 De fleste biler, som ikke har Can-Bus elektronikk, henter styrestrøm til tåkelys fra parklyskretsen. PÅå en så ny bil som en Golf 6 ville jeg heller gjort som nevnt (dvs. den ordentlige metoden) og montert et kabelkit fra Kufatec. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 11, 2011 Begynner man med noe jallamekking med ledninger på kryss og tvers i en såpass ny bil er man ihvertfall omtrent garantert å få feilmeldinger og varsellamper i dashen, om man ikke er uheldig og svir en eller annen dyr elektronikkboks. Gjør det ordentlig første gang, det blir så mye bedre i lengden.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...