#1 Skrevet Mars 20, 2005 Kjørte en chippet S3 idag hvor clutchen sluret noe ved høye gir, under 4000omdr/min og ved full gass. Lurer på om clutchen er litt slitt eller om det ekstra dreiemomentet ved chipping som gjør at clutchen sliter med å overføre alt. Clutchen sluret ikke merkbart under giring. Heller ikke ved clutch inn/ut. Noen som har erfaringer og anbefalinger rundt dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 20, 2005 En kompis av meg har hatt "chip+eksos+filter"-kit (Ca 270 hk, blir det oppgitt til fra BSR tror jeg) på sin S3 i over 50'km nå, og bilen har gått sånn ca 90' totalt. Der har hvertfall clutchen holdt hittil og er fortsatt fin. Bilen blir godt brukt både i køkjøring og "grisekjøring", så clutchen i seg selv tåler nok fint den effekten. Men ingen clutch tåler feil bruk over tid. Sluring og dårlig koordinerte rivstarter er fine måter og slite ut clutchen på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 21, 2005 Hadde ikke noe problemer med sluring etter chip på min så tror nok den er slitt ja.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...