Må man virklig inn til Møller for å få justert avlastningsventilen?

Anbefalte innlegg

heisann!

HAdde bilen inne til hjulstilling etter senkesettet, men fikk da beskjed etterpå at man måtte på møller for og få justert ventilen... er dette virklig tilfelle? aldri hørd om før : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om du MÅ på møller men du må på godkjent verksted visst du har tenkt å få det godkjent i vognkortet. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har hørt om dette syndromet. du må ha et skriv eller kvitering på at et godkjent bilversted har justert den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme hvor du gjør det bare det er på et verksted som er autorisert for EU-kontroll noe som de fleste verksteder er i dag. Og du må få med kvittering på utført arbeid

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg skulle godkjenne senkesettet på gamle 100 C4'n min så gjorde kontrolløren på biltilsynet det!

Det var en veldig hyggelig kar jeg var hos da.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

oo, masse svar jo :D takker for svar alle sammen^^ Får bare finne meg et nytt verksted og prøve hos da, mangler bare den og lysjustering, så er eg klar!:)

Takker!:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk de som tok 4-hjulskontroll til å skrive et dokument på at den var justert samtidig som jeg tok 4-hjulskontroll, det var ingen problem ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken ventil er dette? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går helt fint å ta det på "vanlig verksted" - selv hadde jeg Corradoen inne hos Vaage Karosseri, om det er i nærheten av deg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken ventil er dette? : klø :

Ventilen som "henger" under bilen i nærheten av bakakslingen (på bremsesystemet) som justerer bremsekraften bak avhengig av hvor mye last det er i bilen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis bilen din har ABS skal du slippe å justere denne. Jeg slet med å godkjenne senkesett pga lastventilen på en coupe 93'. Han på biltilsynet fant til slutt ut at så lenge bilen hadde ABS så trenger man ikke justere den. (kunne egentlig ta den bort...)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørs om du har den ventilen i det hele tatt. Hva slags bil er det? Typisk BT-folk å kreve dokumentasjon på utført unødvendig arbeid. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vaage karoseri ja! 10 min hefra det! :D Tar turen innom og gjør det der da, lokalt og godt :D

Har en audi 80 B4, 1992 mod ;) Og ja, vet det er avlastningsventil på den, har lugge såpass mye under den bilen for og skru at det har eg fått me meg, hehe xD

Takker for svar alle sammen!:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.