Turbohavari, løs mutter på turbin

Anbefalte innlegg

Var ute å kjørte Golfen i stad for å kjøpe litt godis, og måtte gi på litt. Plutselig ved 5k omdreinginger sa turboen takk for seg og det kom masse fin svart røyk ut. Fortsatte å kjøre og så det kom mer og mer hvit røyk ut. Fikk kommet meg til kompisen min som jeg er hos og dro av innsugsrøret, og der lå jammen meg denne : eek ::

 

sSvrNl.jpg

 

Turbinen har slått seg inn i kompressorhuset og går så vidt rundt. Heldigvis har jeg K24 som ligger å venter. Er selvsagt snakk om 1.6TD motoren.

 

Faen eller ass'... Lille K14 drittturbo : bråk :

 

Noen som har noen tips til fjerning av vannkjølingen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En liten update:

 

Etter ca ni lange timer med masse fram og tilbake fikk jeg og kompisen min endelig byttet turboen. Det var ikke så vanskelig, men var kronglete. Siden jeg ikke har fått noen tips ang. fjerning av vannkjøling så ble det til at vi brukte mutteren som holdt tempføler til kjølingen til å plugge opp hulet til greia som styrer kjølingen. Ved blokka brukte vi bare en tjukk bolt med en slangeklemme; funker som faen. :)

 

Eneste problemet nå er at returlinja lekker... Er ikke værre enn at jeg bare må fylle på litt olje her og der, men er uansett drit kjipt, så må finne på en måte å fikse. Noen som vet hvor man kan få tak i skikkelig saker?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.