Får ikke gitt gass etter motorvask - Golf tdi

Anbefalte innlegg

Hallo folkens. Har et problem.

Tok en kjapp motorvask på min Golf 1,9 tdi 4motion 90hk.

Nå starter den fint, men får ikke gitt gass.

Hva er feilen? Har solgt bilen og den skal leveres i morgen. :-(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vag-com fant feil på Accelerator Position Sensor?????

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke hvor, men prøv å blås med varmluftpistol på dieselpumpa, tipper den sensoren sitter i det området og har blitt våt av motorvasken?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan vel la bilen stå og gå så fordamper vannet av seg selv?!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, trur e må prøve no slikt..

Takk for svar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Accelerator position sensor høres nå ut som den dingsen som sitter på pedalen? Kan det ha kommet noe vann inn i bilen via sikringsboksen? Har selv tettet under sikringsboksen på Golf 4 tidligere, så dette er vel en mulighet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig? Skal løpe ut å se omdet kan være noe fuktig der?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der var knusktørt under der..

Men når jeg starter bilen går den på 800-900 på tomgang.

Når jeg trør på gassen, går den opp til 1000, og så kutter gassen. men så går den forsiktig opp til 1100-1200 rpm og blir der..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

på A4n min var det kommet fukt ifra vannkassa og ned på koblingen mellom gass/brems/clutch pedalen slik at det hadde rustet og irret på disse. Etter en operasjon på styreenheten en vinter hadde det da kommet snø ned på koblingen og jeg fikk da problem med implausible signal på gass pedalen. Når jeg trykket på gasspedalen da så la den seg opp på 1500 o/min og pedalen sluttet å reagere. Grunnen til turtallsøkningen er at bilen skal være kjørbar på tomgang så du kan få den på verksted.

Sjekk koblingspunktene du, sikkert bare fukt på feil sted :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

på A4n min var det kommet fukt ifra vannkassa og ned på koblingen mellom gass/brems/clutch pedalen slik at det hadde rustet og irret på disse. Etter en operasjon på styreenheten en vinter hadde det da kommet snø ned på koblingen og jeg fikk da problem med implausible signal på gass pedalen. Når jeg trykket på gasspedalen da så la den seg opp på 1500 o/min og pedalen sluttet å reagere. Grunnen til turtallsøkningen er at bilen skal være kjørbar på tomgang så du kan få den på verksted.

Sjekk koblingspunktene du, sikkert bare fukt på feil sted :)

Var akkurat Implausible signal d stod ja..

Hvor er disse koblingene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

TDIene har ikke noen gasswire, så det hjelper lite å lete i motoren. Kom til å tenke på problem jeg hadde med min A6, som var med bensinmotor. Den ga samme symptomet. Her måtte jeg gjennomføre en grunninnstilling av gasspjeldet, men dette var etter motorhavari og noen måneders stillstand, ikke etter en motorvask. Husker ikke hva slags feilkode den ga, men det var ikke acc. position sensor. Det kan ha vært throttle body position sensor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På A4n så sitter den under dekselet til motor styreenheten, litt usikker på golfen desverre. Mener det kommer en ledningsbunt fra kupeen på disse foran føreren og ut i vannkassa og videre til styreenheten. Let langs denne så burde du finne koblingen. Og forhåpentligvis kilden til problemet. Men det er nok uansett lite sansynlig at årsaken er noe annet enn fukt på feil sted ;) Normalt så vil det løse seg så fort det tørker

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig jeg er dum nå, men aner ike hva vannkassa er. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser at jeg bor midt mellom dere, så dere burde møtes på halvveien å finne ut av dette. :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, vannkassa er den som sitter under vinduet på tvers av bilen. samler opp vannet som renner ned ifra frontruta og leder det ut i drenering på hver side av bilen. Vindusviskermotor/mekanismen sitter også oppi der på golfen

på A3 i det minste så sitter det et lokk der som dekker til et hull inn i kupeen. du ser da rett ned i fotbrønnen på førersiden hvis du skrur løs dette. Sitter endel konnektorer der til motorledningsnettet så ikke umulig det er der du har fått fukt. Mulig du må av med viskerarmene for å komme til der

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ihvertfall verdt et forsøk. :)

Takk for gode tips. Rekker ikke dette i morgen, da jeg skal til Trondheim å hente bil.

Men Tirsdag må detprøves. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da slapp jeg prøve noe som helst. Prøvde å starte bilen i dag, og den var frisk. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vær forsiktig med motorvask neste gang da :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig fuktighet i noen av koblingene som går fra motorens sensorer eller dieselpumpe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vær forsiktig med motorvask neste gang da :)

Skal ikke se bort fra d. :) var egentlig ganske forsiktig nå også. Men så at d var en sprekk i dekar et under viskerene. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.