20" x 10" med ET 35 på B7?? Anyone?

Anbefalte innlegg

Hei.

Eg vurdere og sette på 20" x 10" med ET35 bak på min A4 B7 S-line. Er det noen som vet om dette går uten at eg subber eller kommer utenfor?

Og ev max dekkbredde? Må ha minst 265 for at rulleomkretsen skal bli lik nok som fremme siden det er quattro.

Blir 20" x 8,5" ET35 med 225 dekk fremme..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan glemme en subbefri tilværelse ihvertfall. Min med 9,5x19 og effektivt et35 bak (et40 m/5mm spacer) tok i skjermkanten med felgkanten, har da 235/35 dekk.

 

Det er litt å hente på ekstra camber men 10" bygger da ca 6mm lenger ut ifra navet igjen og 265 bredde på dekka gir rette dekksider. Når toppen av felgen i tilleg er 1,3 cm nærmere hjulbuen enn den er på 19" så gir det ikke mye håp desverre

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan glemme en subbefri tilværelse ihvertfall. Min med 9,5x19 og effektivt et35 bak (et40 m/5mm spacer) tok i skjermkanten med felgkanten, har da 235/35 dekk.

 

Det er litt å hente på ekstra camber men 10" bygger da ca 6mm lenger ut ifra navet igjen og 265 bredde på dekka gir rette dekksider. Når toppen av felgen i tilleg er 1,3 cm nærmere hjulbuen enn den er på 19" så gir det ikke mye håp desverre

 

Hmm, Ok.. Kjører med 20" 8,5 med 235 ET 35 i dag.. Der er det god klaring.. Er det bilen på avatar bildet ditt du har disse felgene på? Er ikke det en B6 og senka? Er det forskjell på B6 og B7 isåfall?

Litt synd om det ikke går.. HAr lyst på mer kant bak :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bilen på avataren ja :) Samme plass i hjulhusene bak på B6 og B7 men ja min er senka endel. Selv om ikke din er senket så vil du få problem med subbing når du laster opp bilen med litt bagasje. En kompis kjørte med 9,5x19 et30 og 225/30 hjul bak på original senket bil og hadde allerede der stoore problemer med subbing. Pent med kant men da må du nok desverre ha høyere et og smalere dekk om det skal kunne være i nærheten av brukbart. Hvor høyt et du kan ha tør jeg ikke spekulere i men noe mellom 40 og 50 kan kanskje gå...

 

Når disse senkes så vil også hjulene trekkes innover i hjulbuen og gi bedre klaring til skjermbuene. Felger som er flush med skjermene på godt senkede biler stikker flere cm utenfor på usenkede ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 9,5x19 et 35 med 235 dekk. Det går fint bak, men tror du får mye problemer med det oppsettet du snakker om.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken lasteindeks trenger du da? Hankook lager jo 265/25 med 89 li

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde 265.30.19 Falken Fk452 med 10,5x19 et47. Det gikk fint, ingen subbing, men det var snakk om 1-2mm før felgen traff skjermbuen- altså helt i grenseland: rolleyes

 

10x20et35 kan du glemme, offset burde vært et50 altså 15mm lengre inn, selv da er felgkanten din nermere skjermbuen pga 20" vs mine 19"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.