Er det noen flere som har knekt hjulbolter?

Anbefalte innlegg

Hei holdt på med den årlige bytte av øvre bakre og fremmre osv... så til min store forskrekkelse

en hjulbolt var gått av uten at jeg hadde rørt den: eek :

felger og bolter levert av tevo dekk... er det grunn til å tro at hjula faller av:confused:

ser ut som det er noe støpejern i bolten? trodde det skulle være stål.

noen som har opplevd det samme.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker en viss Allroad 2,7 BT på Våler for noen år siden som spiste hjulbolter:o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Handla noen nye felger til Omegaen jeg hadde, fikk med hjulbolter. Dagen etter jeg hadde bytta hjul så lå det en knekt hjulbolt attmed hjulet. Fant ut jeg skulle skifte ut alle boltene, og da knakk enda en :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ene sjefen på jobb vrengte av 4 av 5 bolter på T5en sin nå nettopp, etter å ha kjørt på sommerhjul en liten stund nå. Skulle bare etterstramme, og vips; Redningsbil neste.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har brukt moment på mine bolter siste årene for å unngå slikt. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har dratt av vanlig M12 hjulbolt, original VW sådan, med en enkelt hjulkryss til 29,- fra 'tema. Det er nok en kombinasjon av for hardt tiltrukne bolter, og kanskje svakt materiale?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk momentnøkkel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trekker alltid til med 120nm jeg..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er momentet for alufelg? er d 120nm.

har aldri brukt moment og aldri opplevd att hjulbolt knekker av seg selv( 24 år m bil)

men blir moment heretter:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv bruker jeg kopperfett på boltene og drar til med 110 Nm. Har ikke hatt problemer med bolter som sitter fast, eller knekker for den del :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.