Anbefalte innlegg

Etter at batteriene tok kvelden i alarm kontrollen virker ikke alarmen lenger..Har kjøpt nye nå..Dette har også skjedde en annen gang og da mente jeg at han karen på Defa restarta hele systemet med og koble fra noe på batteriet!Problemet er at jeg ikke husker hva?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg reprogrammerte i hvertfall fjernkontrollene mine iht til bruksanvisningen jeg fant her: http://www.bilradiospes.no/index.php?aID=41&ids=artID&PHPSESSID=d5716b8efaba3669b02f9d1141429ab3

 

Trengte en kode som fulgte med alarmen. det som var litt snodig var at jeg måtte programmere begge to, ikke bare den som batteriene var gåene i. (Hos en forhandler på Hamar sjekket de fjernkontrollen med en "dings" før jeg satte i gang)

Lykke til! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjør som den bruksanvisningen sier. Da fungerer alt igjen. Men husk å kode inn ALLE kontroller du har. Når du starter prossessen "koding av fjernkontroller", så slettes nemlig alle de tidligere kodene. Det er grunnen til at du (Kjetil) måtte kode opp igjen begge nøklene.

 

PS: For å kode inn kontroller, må du ha nødkoden til alarmen din. Hvis du ikke har den, kan du reise til en DEFA-forhandler, så ringer han DEFA sentralt, slik at du får den...

 

Håper mysteriet er oppklart da??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter at batteriene tok kvelden i alarm kontrollen virker ikke alarmen lenger..Har kjøpt nye nå..Dette har også skjedde en annen gang og da mente jeg at han karen på Defa restarta hele systemet med og koble fra noe på batteriet!Problemet er at jeg ikke husker hva?

 

 

Han tok av minus - polen på batteriet (ca 20sek).

Da resetter du alarmen.

Noen av de gamle DEFA alarmene hadde problem med att de hengte seg opp.

 

Og den "dingsen" som er beskrevet er bare en fjernkontroll tester, så du ser om det er strøm på batteriene og att fjernkontrollen virker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for innspillet Thomas. Når jeg tenker meg om, så burde vel du kanskje vite hva du snakker om når det gjelder DEFA?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for innspillet Thomas. Når jeg tenker meg om, så burde vel du kanskje vite hva du snakker om når det gjelder DEFA?

 

Ja håper det. : klø :: slå : (Tror jeg skal få til det meste med DEFA)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låner tråden litt jeg... håper det går greit...

 

Har en Defa 821X som er utkoblet, visstnok fordi den begynte å kødde, ifølge tidligere eier... er det noen typiske feil jeg kan gå etter på disse... vil jo ha den igang igjen, og skal ettermontere el, vinduer og sentral-lås, dette er vel ikke noe problem å få tilkoblet, samt el takluke...

 

Any ideas??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låner tråden litt jeg... håper det går greit...

 

Har en Defa 821X som er utkoblet, visstnok fordi den begynte å kødde, ifølge tidligere eier... er det noen typiske feil jeg kan gå etter på disse... vil jo ha den igang igjen, og skal ettermontere el, vinduer og sentral-lås, dette er vel ikke noe problem å få tilkoblet, samt el takluke...

 

Any ideas??

 

Typisk feil er dør brytere, panser bryter og bryter til bakluka. Det er det første du bør sjekke.

Er det ikke dette bør du se på koblingene inne i bilen, de bør loddes.

99% av alle feil på DEFA er dørbrytere eller dårlig kontakt på koblingene.

Det er veldig mange som bare bruker strøm tjuver og de har en tendens til å bli dårlige med tiden.

 

Til det andre spørsmålet ditt har DEFA noe som kalles power modul.

De kan du bruke til styring av vinduer og takluke om du ikke har dette orginalt.

Kommer litt ann på hvordan bil du har.

For styring av vinduer og takluke trenger du to stk power moduler, en til vinduer og en til takluke.

Du trenger også fjernkontroll med skyvebryter.

Alt dette får du kjøpt hos nermeste DEFA forhandler.

 

Håper dette hjelper. Men om du trenger mere info kan du sende pm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.