#1 Skrevet Juni 14, 2011 Halla, har 2 spørsmål til dere. 1: Skulle ha byttet registerreim på passat`n min. Men med studentråd så frister ikke det å betale møller 7000,- for å bytte den. Får til en pris på nbs(norsk bildelsenter) på ca 2000,- for delene. Da er det regreim sett og vannpumpe. Trenger ikke noe mere?: ) Noen som veit for stor jobb dette er?: ) Mye i fronten må av og hvor vanskelig er det å bytte regsettet? 2: Har en tannstang som skriker litt, men den lekker ingen ting. Kjenner det på rattet att den er ødelagt. Men kan dette gi 2`er feil på eukontroll?: ) Er det mye jobb og dritt å bytte denne? Takker for all hjelp! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 14, 2011 Må av med fronten og er alt i alt ein kurant jobb egentlig, bytta på samme bil på 4 timer, og da følte eg at eg brukte god tid. Tannstang som skriker har eg ikkje vert borte i, har du sjekka at servo olje nivå og alt er som det skal vere? vanligvis servopumpa so ryke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 14, 2011 Halla, har 2 spørsmål til dere. 1: Skulle ha byttet registerreim på passat`n min. Men med studentråd så frister ikke det å betale møller 7000,- for å bytte den. Får til en pris på nbs(norsk bildelsenter) på ca 2000,- for delene. Da er det regreim sett og vannpumpe. Trenger ikke noe mere?: ) Noen som veit for stor jobb dette er?: ) Mye i fronten må av og hvor vanskelig er det å bytte regsettet? 2: Har en tannstang som skriker litt, men den lekker ingen ting. Kjenner det på rattet att den er ødelagt. Men kan dette gi 2`er feil på eukontroll?: ) Er det mye jobb og dritt å bytte denne? Takker for all hjelp! Kan ikke være multilinken som lurer deg? Knirka som f.... på a4en min når multilinken var klar for utskifting. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 14, 2011 Hadde ein passa 1.8t der servopumpa rauk, i etterkant så skreik det ved full sving, er de vanlig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 15, 2011 Hadde ein passa 1.8t der servopumpa rauk, i etterkant så skreik det ved full sving, er de vanlig? Kan tyde på at reima er enten slitt eller for slakk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 15, 2011 Må av med fronten og er alt i alt ein kurant jobb egentlig, bytta på samme bil på 4 timer, og da følte eg at eg brukte god tid.Tannstang som skriker har eg ikkje vert borte i, har du sjekka at servo olje nivå og alt er som det skal vere? vanligvis servopumpa so ryke Aha, så er mest skrujobb? : ) Men er vel greiest å få med seg noen som kan å bytte regreim settet for å få det nøyktig?: Servoslangen røk for en tid tilbake, og da fylte jeg på atf olje. Uheldigvis. så kan det være pakninger i tannstanga? Servo`n virker som den funker helt fint: ) Kan ikke være multilinken som lurer deg? Knirka som f.... på a4en min når multilinken var klar for utskifting. Ble byttet forstilling, allså 12 delers settet rett etter nyttår: ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 15, 2011 på a4 b5en min var det mere en skru jobb, tok lengst tid å demontere for og komme til.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 16, 2011 på a4 b5en min var det mere en skru jobb, tok lengst tid å demontere for og komme til.. Ja, har skjønt det;) Men er vel ett helvete å få regreim riktig på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 16, 2011 Ingen tryllekunst og skifte reim på denna der, men har du ikke gjort det før og har 10 000 tommeltotter (noe jeg tviler på at noen har her i klubben) så la vær, man gambler ikke med tannreim på en slik motor... Kreves spesial verktøy for kam og dieselpumpe. Men er lett for EN som har gjort før....... ! PS! og din motor er vel en AFN eller en AHU, vannpumpa di går utenom tannreima, så den byttes kun ved behov. Du trenger egentlig bare et tannreimsett også kan det være lurt og skifte profilreim og clima reim samtidig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 16, 2011 Bytt gjerne simmeringene i forkant av motor. På veiv, kam og balanseaksel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 20, 2011 finst mange howto tråder om detta her inne på forum, mn ber kjøp haynes og følg oppskrift so går d på skinner, veit det er dei so berre merker av kor reima står på tannhjula me eit på hjul og eit på reim for kvar hjul og så berre telle tenner på nyereima, merker den på samme plassane og smocke på.. funka d og:P men må holde tunga rett i munnen da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...