Problemer med nivåsensor høyre bak Allroad

Anbefalte innlegg

jeg har fått feilmelding på Allroaden.

00775 - Level Control System Sensor; Right Rear (G77)

57-00 - Electric Circuit Failure

Det jeg har gjort så langt:

Ohmet alle sensorene, og de har alle lik motstand mellom de 4 pinnene. Byttet sensoren fra venstre side over på høyre, feilen forsvant ikke.

Jeg har også ohmet igjenom ledningen som ligger under setet og ned til sensoren, og fikk da samme verdier som når jeg ohmet sensoren...

Så da skjønner jeg ikke hva som kan være galt... Det eneste jeg ikke har sjekket er ledningen som går fra kontakten under setet og til en eller annen plass i bilen... men hvor ender denne opp? noen som vet.

Det jeg også la merke til er at når jeg kobler ut sensoren på venstre side bak, så får jeg også feilmelding på høydejusteringen til lysene...

Alle tips godtas med takk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lest igjenom alle dem gitt... Men hjalp ikke stort.

Ser ut som allt virker da. Jeg kan både heise og senke, og utifra det jeg måler, så blir det også riktig nivå. Er likt mellom høyre og venstre side... Går nivået også på trykket?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er denne løst. Kabelen mellom nivåsensor og koblingen under setet bak hadde litt for høy motstand. Sikkert noe salt eller dritt som har kommet inn i kabelen. Vanskelig feil å finne. Så fikk kjøpt en brukt kabel på Ebay for 200kr og byttet. Nå er allt på stell.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei, hvor satt den kabelen du byttet, har gjort alt mellom skiltplatene for å finne feilen, er kanskje det samme på min bil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.