Anbefalte innlegg

s6`en min fusker ved pådrag det kommer svart eksos. når jeg slipper opp gassen helt så kommer det litt blå røyk, når jeg trykker gassen litt inn igjen for og holde farten så skyter den ut endel blårøyk, har skrudd opp motoren fordi jeg trudde det var topp pakning men den var jo selvfølgelig hel. er det noen som har noen gode tips før faenskapet havner på utsia dypvanns kaia i horten eller noe sånt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

s6`en min fusker ved pådrag det kommer svart eksos. når jeg slipper opp gassen helt så kommer det litt blå røyk, når jeg trykker gassen litt inn igjen for og holde farten så skyter den ut endel blårøyk, har skrudd opp motoren fordi jeg trudde det var topp pakning men den var jo selvfølgelig hel. er det noen som har noen gode tips før faenskapet havner på utsia dypvanns kaia i horten eller noe sånt?

Hvor langt har bilen gått?Ikke helt ukjent at ventilstyringer på eksossiden blir slitte(blårøyk)Fin annledning til og overhale toppen når du har den av.

Svart røyk Kan nok være for feit blanding.

Når det kommer til fusk,holder jeg en knapp på coiler.

Mvh Kjetil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bilen har gått nesten 300K (297k) alle feilene kom samtidig, veit ikke hvor sannsynlig det er?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om du har lest ut feilkoder, men fusk og svart røyk kan også være gåen LMM.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

en liten oppdatering så har jeg nå demontert toppen i håp om at topp pakningen var gåen det var den egentlig ikke.. litt rusten men hel. så etter noen telefoner til Cato Andersen her og litt kløing i hodet så tok vi ut noen ventiler som var fulle av olje på stammene og fulle av sot på setet og samme flaten på ventilen.. så nå håper jeg dette var feilen svaret kommer når jeg får de bestilte delene :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med LMM som rune sier.. Jeg sleit også med sort røyk, og litt fuskete tomgang og da var det Lambda'n =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

joda men det jeg tenker litt på er at fusking ved pådrag og svart røyk ved pådrag + masse blårøyk når jeg trykker inn gassen igjen etter pådrag, jeg har ikke mye greie på denna motoren men jeg ser ikke for meg at alt det hadde kommet samtidig hvis lmm var gåen? også hadde den kanskje hvert litt av og på? skal se om jeg får tak i en og prøve når jeg har fått satt sammen motoren igjen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.