Fjerne motor- og modellbetegnelse

Anbefalte innlegg

Tenker å fjerne modell- og motorbetegnelsene bak på A3'en, altså A3-merket og 2.0 TDI. Men lurer på å beholde quattro-merket. Fjerne alt eller beholde quattro, hva mener dere?: klø :

 

Tips for beste metode for å fjerne betegnelsene mottas også med takk. Er det "saging" med fiskesnøre som gir best resultat? Bør limet/tapen varmes opp litt først?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville fjernet alt om først skulle fjernet det, må bli litt rart med bare quattro stående igjen?

 

Har egentlig lekt litt med en ide selv, min har fjernet alt bak, untatt audi ringene på bagasjelokket (Gjelder en a4)

Men hadde kanskje vært litt kult og fått laget til et litt større quattro merke som erstatta audi ringene bak :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville (og har gjort) fjernet alt av emblemer på bakluken. Blir mye cleanere og penere.

 

Lån dama sin hårføner, varm forsiktig opp og bruk tanntråd eller lignende. Skjær forsiktig gjennom limet som holder emblemet på plass. Bruk sitrusrens på limrestene som blir igjen. Vask og evt poler området etterpå :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville (og har gjort) fjernet alt av emblemer på bakluken. Blir mye cleanere og penere.

 

Lån dama sin hårføner, varm forsiktig opp og bruk tanntråd eller lignende. Skjær forsiktig gjennom limet som holder emblemet på plass. Bruk sitrusrens på limrestene som blir igjen. Vask og evt poler området etterpå :)

 

Skal være litt forsiktig med sitrus produkter og lakk, Vet er mange produkter som er ufarlige, men er også de som kan skade lakken din da mye av slike produkter er veldig sterke, Men om det er laget for bil og lakk burde det ikke være noe fare :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

3m sitrusrens er gull på rester av tectyl, lim, sikaflex osv. Kan tørre ut lakken og lage merke om den får ligge lenge så bare bruk den til å fjerne restene og vask så godt før du polerer opp. Hvis du ikke polerer vil det vises at det har vært merke der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har fjernet alt på min a4. Brukte fiskesnøre og varmet litt opp. Så brukte jeg avfetting til å fjerne restene etter limet og hadde på litt voks. Ble ikke noe riper:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk varmepistol og det er bare å rive av nesten...

Litt hjelp fra et fiskesnøre evt. blir det bra.

 

Dette er mod selv JEG fikser, så dette går nok bra :)

Clean er fint, men var jeg deg ville jeg tatt bort alt bortsett fra quattro merket...

 

Slappet av gått en tur rundt bilen, spilt litt musikk og så stilt meg ca-10-15 meter bak bilen

for å se om du burde beholde quattro merket eller ikke.

 

Det er "lov" mener jeg da å vise at bilen trekker på alle 4 ;)

 

Lykketil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er "lov" mener jeg da å vise at bilen trekker på alle 4 ;)

 

Jo, men merket er jo ikke akkurat direkte pent, og alene ser det jo skikkelig malplassert ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo, men merket er jo ikke akkurat direkte pent, og alene ser det jo skikkelig malplassert ut.

 

Enig.

Hehe, det er jo det jeg til en viss grad sier....

Selv om det ser litt "malplassert" ut når det står/henger der alene så er det alikvell OK siden det er quattro merket (IMO)

men skal man cleane kline så skal alt vekk ja. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fjernet alt etter at jeg testet med kun quattro-merket. Men som flere poengterte, det ble litt malplassert alene...

Hekk2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.