Dilemma med senk av a6 c4 fwd (bygge om stiv bakaksling/bytte til quattro)

Anbefalte innlegg

Har et dilemma ang senk av a6`en min. Den har som dere kanskje vet stiv bakaksling og et skrått stabilisatorstag. Problemet er at når bilen senkes, blir dette staget satt i spenn, og det presser da bakstillingen ut av sin rette posisjon. Med dagens senking er det vel 2cm forkjell på h/v bakhjul.

Med brede felger ser dette litt dumt ut da de stikker 1 cm utafor på førersiden og 1cm innafor på passasjersiden.

Har tenkt ut at løsingen på problemet må være å demontere stabstaget for så å korte det inn og sveise sammen igjen, evnt montere i gjengestag med mutter så du har juseringsmulighet på lik linje med feks. et styrestag.

Evnt er løsningen og bytte til quattro bærebruer fjører osv osv. Så vidt jeg vet finnes festene til dette under karroserikitt og noen klisterlapper i korosseriet.

Hva tror dere er den beste løsningen? Er også litt gira på quattro bakstilling da dette gir litt mer camber bak som gjør det enklere å senke med brede felger langt ut :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har inspill her?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror nok jeg dropper quattrobakstilling ja! Får se på en løsning ved å justere staget under istede tenker jeg. Men kunne godt ha trengt litt camber for å få felgene godt under skjermkanten i dumper :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet at det finnes "camber shims" på markedet til VW, men om disse passer på en Audi kan jeg ikke svare på. Disse shimsene monteres mellom spindel og bakaksel, for å lage en cambervinkel. Ikke godkjente, men vanskelige å oppdage. Eller du kan skaffe et par ekstra spindeler og få maskinert dem på baksiden?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja har tenkt på dette. Er lite som skal til så kan være jeg går for dette!

Takker for svar :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er staget massivt? Er ikke det et slikt "panhard" stag ellernoe? Om det ikke er massivt er det bare å skjære det i to og kappe bort en bit, tre i et gjengestag med 4 muttere og stramme det opp når du har den høyden du vil ha på bilen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.