Anbefalte innlegg

Dette har nok vært diskutert opp og i mente, men jeg ble litt usikker etter en diskusjon med lokale verkstedet.

Pr. i dag kjører jeg med Castrol Formula RS 10w60 på bilen (forøvrig en DYR olje), verkstedet jeg bruker mener jeg bør kjøre på med 5w40 eller 5w60 istedet, eventuellt 5w30.

 

Kan noen anbefale en GOD olje til allround-bruk (blir vel litt gassing nå som våren kommer) som ikke føles som en boks sirup straks tempen bikker under -15?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Henger meg bittelitt på denne da jeg sliter med tikking på Passaten min. Var tikkefritt rett etter oljeskift men nå har det begynt igjen.... Hva oljetype er best mot tikiking? Viktigere for meg med olje som hindrer tikking enn en som fungerer bra på bane da bilen er konebil :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Henger meg bittelitt på denne da jeg sliter med tikking på Passaten min. Var tikkefritt rett etter oljeskift men nå har det begynt igjen.... Hva oljetype er best mot tikiking? Viktigere for meg med olje som hindrer tikking enn en som fungerer bra på bane da bilen er konebil :D

 

Har ikke hatt så mye som ett tikk på min, høres helt "silkemyk" ut i gangen, men ble jaggu i tvil når verkstedfolka anbefalte annen olje. Kostnader på oljen kan være så sålenge jeg vet motoren har det bra :) Koster jo 680,- for fire liter av den Formula RS-olja jeg bruker, ugg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min tikker plenty og det gjorde den før oljeskift også... og jeg vet mange andre med samme motor sliter med det samme :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min tikker plenty og det gjorde den før oljeskift også... og jeg vet mange andre med samme motor sliter med det samme :(

 

Hvis du har prøvd to-tre forskjellige oljer samt en innvendig motorrens og ingen av delene gjør noe med tikkingen er nok neste steg å bytte løftere, ofte dem som forårsaker tikkingen på disse motorene.

Enkelt å finne ut også, stort sett bare å starte bilen og bruke skrujern-trikset. (Hold ett stort skrujern med tuppen mot topplokket, så legger du bare øret inntil handtaket.) Finner fort ut hvilke(n) sylinder(e) som eventuell tikkingen kommer fra da. Hører du ikke tikkingen bedre da ligger den nok i noe annet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tikkinga var som sagt borte en tid etter forrige oljeskift men er nå altså komt tilbake... Så jeg ville jo egentlig trodd ikke var løfterne men vet jo at VAG i alle tider har slitt med dette

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.