#1 Skrevet Juni 16, 2011 (endret) Tråden kan slettes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 16, 2011 Batteriet ditt er nok ødelagt, gjerne som følge av for høy ladespenning eller at forbruket er større en tilført lading. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 16, 2011 Batteriet kan jo ikke være ødelagt etter så kort tid vel? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 16, 2011 Et batteri som lades med for høy spenning kan ødelegges på kun noen timer (prøvd og testet). Likedan kan et batteri bli ødelagt om det lagres og ikke lades regelmessig. Kan også være noe i bilen din som trekker strøm når den står parkert. Sjekk ved å måle strømmen ut fra batteriet når motor ikke går og alt er skrudd av. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 16, 2011 Men hvordan kan det lades med for høy spenning når det kun har blitt ladet av dynamoen? Det er tydeligvis noe som trekker strøm når den ikke brukes ja. Jeg har original alarm, men regner ikke med det er denne som tømmer batteriet så fort. Hvordan skal jeg måle for å finne det ut? Jeg har multimeter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 16, 2011 Ta av en batteripol, fortrinnsvis minus, og kople multimeteret mellom polsko og batteripol. Mål strømmen i Ampere, husk å bytte om på ledningene slik at en står på COM og den andre på A (ikke volt/ohm osv). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 16, 2011 OBS, vær litt forsiktig med dette, ikke gjør dette og start bilen f.eks, da det vil gå langt mere strøm gjennom instrumentet enn det er laget for, som regel maks 10 Ampere. Men koble opp som beskrevet, og hvis du har et høyt strømtrekk, plukk ut en og en sikring til strømtrekket faller, slik finner du evt. hvilken krets som har feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 16, 2011 viss batteriet er under 1år så gå tilbake der du kjøpte det og reklamer på det. hadde samme problem som deg. plutselig var det tom for strøm. bilen blei brukt daglig og hadde ikkje brukt lader på batteriet. gjekk tilbake der eg kjøpte det. nevnte kva som hadde skjedd. det målte batteriet og 1 dei konkluderte at 1 celle hadde gått. fekk nytt batteri med ein gang. mnd og år står ofte stempla inn i batteripolane når dei blir solgt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...