Ecu med startsperre på bil uten startsperre. Ikke mulig ?? Løst : Vagcom..

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg en ABT-ecu til min 96 mod. Golf III med 1.9 TDI 1Z motor. Det er ecu med ABT chip som har delenummer : 028 906 021 AF (Bosch-nr.) : 0 281 001 308/309. Mens den orginale ecu har delenummer : 028 906 021 BF (Bosch-nr.) 0 281 001 421/422. Satt i den ABT ecu`en isted å startet bilen,men den gikk i bare et par sekund før den stoppet. Prøvde gjentatte ganger men med samme oppførsel. Er det mulig å "fjerne" startsperra i den ABT ecu`en med enkle grep ? Eller ligger det i selve sokkelen på chipen ? Har hørt at enkelte tuning-firma har lagt inn en sperre på sokkelen som gjør at den "kun" går på den spesifikke bilen,uten at jeg skal si det for sikkert. Kan det være noe slikt som gjør at bilen ikke starter med ABT ecu`en ? Hva kan evt. gjøres for at jeg kan bruke den ABT ecu`en ? Tenkte å sette inn den med chip midlertidig før jeg fikk samlet sammen deler til å bygge om til vnt-turbo.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjøres veldig enkelt med Vag-Com: :)

 

- Sleng i ny ECU

- Gå inn på [17 - Instruments] --> [Adaptation - 10]

- Gå på kanal 00

- Trykk [Read]

- Trykk [save], Ferdig :)

 

Skru av tenning og vent 15 sekund, start opp : ja :

 

Tatt fra hue, så korriger hvis noe ikke var helt rett beskrevet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjøres veldig enkelt med Vag-Com: :)

 

- Sleng i ny ECU

- Gå inn på [17 - Instruments] --> [Adaptation - 10]

- Gå på kanal 00

- Trykk [Read]

- Trykk [save], Ferdig :)

 

Skru av tenning og vent 15 sekund, start opp : ja :

 

Tatt fra hue, så korriger hvis noe ikke var helt rett beskrevet.

Da skal dette prøves ;) Hva gjør man egentlig med den kodinga der da ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjøres veldig enkelt med Vag-Com: :)

 

- Sleng i ny ECU

- Gå inn på [17 - Instruments] --> [Adaptation - 10]

- Gå på kanal 00

- Trykk [Read]

- Trykk [save], Ferdig :)

 

Skru av tenning og vent 15 sekund, start opp : ja :

 

Tatt fra hue, så korriger hvis noe ikke var helt rett beskrevet.

 

Er det spesifikt for akkurat den bilen eller vil dette også gjelde på de fleste Audier?

Jeg funderer på å montere 2,5tdi R5 eller 2,5tdi V6 i båt. Da er det ikke ønskelig å ta med mer enn høyst nødvendig del av ledningsnettet. På R5 sitter det en immo boks foran instrumentpanelet og det ville vært fint å slippe ha ha med den, tenningslåsen med spole og transponder i nøkkel, og det ekstra av ledningsnett dette innebærer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk fiksa "problemet" med stor hjelp Christian Bigton. Han driver Tuningservice.no og kunne dette i blinde omtrent. Akkurat hva spesifikt han gjorde vet ikke jeg da jeg stod fremi motor-rommet og sparka på plass igjen ecu`en i vannkassa igjen. Starta og gikk fint på første forsøk : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.